laVida

Alla inlägg under oktober 2010

Av lavida - 29 oktober 2010 08:29

  

Av lavida - 28 oktober 2010 09:35

Idag skall det bli fika med bulle och saft när man kommer hem ifrån skolan.

Varför?

Jo idag är det Simons namnsdag, och det måste vi ju uppmärksamma.   

GRATTIS SIMON!!


Då passar det ju  bra med att visa ett kort på Simon, blir ett jag tog i helgen.

Simon kom med kameran och ville att jag skulle ta kort på honom, och det gjorde jag ju mer än gärna. Han posade och var vlädigt bestämmd med hur det skulle vara, så det var bara att fota!

  


Måste också visa veckans inspirationskort som jag har stående i mitt köksfönster. Härligt att vila blicken på och tänka lite extra och stanna upp för en liten stund.



Jag byter kort varje måndag, lite härligt om jag får säga det själv. Barnen brukar påminna mig och vilja byta kort.

  

  

Av lavida - 24 oktober 2010 10:50

är jag extra glad för att det inte regnar på min man som är ute och gräver i leran.

  

Av lavida - 22 oktober 2010 10:29

är jag extra glad för att fem av mina orkideer snart kommar att blomma!!!


Underbart!   

Av lavida - 20 oktober 2010 22:08

Idag satt Simon i trappan och ropade:


- Mamma! Kom igen! Krama mig!


Söt.  

Av lavida - 14 oktober 2010 20:14

Idag fixade jag lite i Olivers och Simons rum.  Det var väldigt tyst i huset, men jag fortsatte att tapetsera för jag ville bli klar....men som ni alla vet så brukar total tystnad betyda att det är något bus på gång...


Så jag gick ner i hallen för att se vad som pågick, och detta var vad jag möttes av:


    

Skor på rad!!

Detta är så fascinerande!! 

 Visst är det väldigt vanligt att barn ställer saker på rad?!

Så något värre "bus" var det inte.


Vackra blommor fick jag av min man på födelsedagen, och de är lika fina idag.

  


Ha det gott!

Kram

Av lavida - 12 oktober 2010 20:25

Jaha...så har man fyllt år igen...det är faktiskt en speciell dag, ni får säga precis vad ni vill, men pirret finns kvar, och det spelar ingen roll vilken gång i ordningen som man fyller.


Men min dag började faktiskt med en katastrof!!! Orkar inte förklara, men det var inge kul!

Så när vi kom tillbaka efter att lämnat Oliver på skolan så gick jag och lade mig och somnade. Tänkte att det här måste vi börja om från början....


Sen blev det bara bättre och bättre..!

 Blomsterbud, telefonsamtal,sms,gratulationer på fb och för att inte tala om min nya vän Pia som plötsligt stod utanför dörren med fina blommor och nybakade vaniljhjärtan!!

Då var jag bara tvungen att fälla en tår!! 

 Tänk att sådana underbara människor finns!


Sen kom mamma och pappa med fina paket och vi styrde kosan mot Hotel 11, precis som jag önskat!

Cosmopolitan, räkmacka med vitt vin och kaffe Karlsson gjorde min dag komplett!!

Så underbart!!


Tänk att dagen som började så illa slutade så bäst!!!

Tack alla som gjorde min dag!


KRAM

Av lavida - 7 oktober 2010 13:59

Äntligen har vi fått tummen ur!!

Just nu så bara jag sitter och njuter av att sitta och lyssna på två snickare som fixar runt hemma hos oss...mmmmmmmmmmmmmm...ni vet alla dessa små saker som ALDRIG blir gjorda av tretusen olika anledningar, men nu!!


Lister på plats, fix runt dörr, lite färg här och där, toalett fixas klart m.m

Så skönt!!

Känns som flera kilo lättas ifrån våra axlar.


Inte nog med det...om ca två veckor så kommer en annan gubbe och skall fixa vår framsida med ny fin marksten.... oj,oj!


Fam Tomar är på G!!! och snart så är vi på PLUS!!!!!


  

Ovido - Quiz & Flashcards