laVida

Alla inlägg under november 2010

Av lavida - 28 november 2010 09:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 18 november 2010 21:42

Helt otroligt vad veckorna går fort!!! Knappt man hinner med...men just nu händer bara bra saker hela tiden.


Här hemma flyter allt på väldigt bra, och vi bockar av de ena efter det andra på vår "har inte blivit klart" lista.

Känslan att få gjort något som hängt över en väldigt länge är sååå skön.


Imorgon är det en stor dag! Jag har bestämmt mig för att gå och prova ut glasögonbågar!!??

Håll tummarna för mig, känner att det finns risk för beslutsångest...


Har endel kul saker att se fram emot i helgen, och det gör ju inte saken värre. ;)


Nästa vecka bär det av på jobb så då får familjen klara sig utan mig, men det är aldrig några problem och jag kan jobba på i lung och ro.


Ha det gott, och snart så är det fredagsmys!!!!




Av lavida - 15 november 2010 21:11

Då har man börjat jobba igen och den första veckan bara susade förbi.

Till min glädje upplevde jag ännu en gång att mitt jobb är riktigt KUL!

Manuel har tagit över stafettpinnen och har nu befälet på denna skuta, och jag tycker det är fantastisk!!

Alltid två vuxna hemma som kan dela på ansvaret, underbart!

Så kommer det att  vara nu fram till maj då jag tar över igen.....


I lördags firade vi min söta kusin Kristin somm fyllde 18år!

  

Jättemysigt var det, god mat och trevliga gäster.   

Simon blev alldeles bettuttat i denna fina tjej, oj oj vad han gosade med henne!!

Lite förvånade vart vi allt för så hade han aldrig gjort med någon förutom oss förut, men förklaringen kom klockrent dagen efter när vi tittade på detta foto och Simon sa:

- Åhh, som mamma samma!


Mycket innebandy har det oxå varit i helgen, match både lördag och söndag.

Killarna är såå duktiga, och det är så kul att titta.

Oliver spelade sin andra match, och då provade han som målvakt, och han var så duktig.

Dom förlorade med 5-2 "bara", förra helgen förlorade dom med 16-1!

Så nästa match ser vi fram emot oavgjort "minst".


Sen kom Fars Dag:

  

Noga utvalt vill jag påpeka!!


Denna bok har jag läst och måste bara rekommendera den, så bra!


Boktjuven

 

Nu har jag satt tänderna i denna bok och den verkar lovande vill jag säga!

Jag är ju med i en bokcirkel där vi är ett gäng tjejer som träffas var 7:e vecka och snackar böcker och allt som hör livet till. Väldigt mysiga träffar!!

 

Vickis vintagebutik

 

Måndag igen och en ny spännande vecka framför oss!

Ta vara på era dagar!

Kram

Av lavida - 10 november 2010 12:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 9 november 2010 19:26

  

Av lavida - 6 november 2010 12:03

Det är mycket prat här hemma huruvida man är tjej eller kille.

Simon frågar med jämna mellanrum om jag är tjej lr kanske kille.....samma med övriga familjen.

Tjej, kille, snopp eller snippa, det är frågan.


En dag i bilen:

- Mamma du är tjej ?!

- Ja, mamma är tjej och Simon är kille.

- Nej!

- Jo du är kille..

- Nej! Jag är "nygging"  *läs snygging*



Av lavida - 1 november 2010 22:24

      

Av lavida - 1 november 2010 22:03

Har scrappat en stor del av helgen och det är helt fantastiskt underbart kul!!


Tyvärr så kunde jag inte sitta med de andra tjejerna i Wartagården, men jag kände mig väldigt delaktig ändå.   

Jag åkte dit för att delta i utmaningarna och samtidigt tjöta med tjejerna.

Så härligt!!

Några alster fick jag allt gjort och tänkte visa dom här, en i taget. Tyvärr så har jag inte orkat scanna, så ni får nöja er med fotade LO:s.


Den här vann jag ett första pris med. KUL!!

  


Fick en fin present av en vän.

    

Så gulligt! TACK!!


Söndagskvällen avslutade jag med några andra goa tjejer på Konserthuset.

Vi var och tittade på Mia Skäringers  " Dyngkåt och hur helig som helst "

Helt fantastiskt bra!  Vilken människa hon är, en sån begåvad människa!


Ja vad skall man säga.....härliga helg med mycket positiv energi!  




Ovido - Quiz & Flashcards