laVida

Alla inlägg under december 2010

Av lavida - 31 december 2010 13:23

Vi önskar ER alla ett underbart 2011!!  


Vi önskar oxå oss själva ett lugnt och skönt 2011.  


Vi hörs nästa år!

KRAM


Av lavida - 30 december 2010 19:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 27 december 2010 18:11

I morse när jag dukade fram till frukost så bad jag Simon att ta fram brödrosten.

Han gick till skåpet där den står, öppnade och sa:

-Åhh mamma jag hittade "brösten"!


  

Av lavida - 26 december 2010 21:05

Tre härliga juldagar med mycket god mat och smaskigt godis.

Vi har verkligen haft en underbar jul!

Ingen stress och inga måsten, bara lugn och ro.

Vi har firat tillsammans med farmor Gunnel och det har varit väldigt mysigt.


Igår gjorde vi bara det somvar och en ville.

Hugo och Oliver lekte mycket med sina Beyblades och övriga julklappar som de fick.

Simon sprang mest omkring och njöt! Vi välkomnar ännu en gottegris till vår familj. Gottebordet var välbesökt av honom.

Jag och Gunnel gjorde en äggost den 23:e och den blev sååå god med björnbärssylt och en klick grädde.


Jag fick ett 1000-bitars pussel som jag började med igår, oj,oj vad det är kul!

Vi blev sittande till kl:1 på natten.....svårt att slita sig.

Känner en viss dragning ditåt nu, så snart.....


Idag har jag och Simon varit ute och åkt pulka, så härligt!

Simon gillar snö, han slängde sig i varenda snödriva så jag var tvungen att förklara att den gula snön skall man undvika...


Nu är det annandags juls kväll och vi slappar framför tv:n.

En mycket nöjd farmor Gunnel åkte hem för en stund sedan så nu är det bara vi i soffan......


Imorgon bär det nog av till Alebacken för några i familjen.

Vi forsätter alltså att ha det gott ett tag till.

Kram på er!


Av lavida - 26 december 2010 19:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 24 december 2010 23:46

Vilken dag!

Hoppas att ni alla haft en härlig dag och kväll, för det har vi haft!

En av de bättre faktiskt..


Tänker inte skriva så mycket idag, men vill visa vår jättefina tomte!

  


Och den här fina mössan som min mamma stickat.

  


Passar på att önska er en fortsatt underbar julhelg.

Kram

Av lavida - 23 december 2010 23:45

Tänk att imorgon är det dags....

Oliver längtar så att han inte vet vart han skall ta vägen, det är nästan synd om honom. Nu sover han och när han vaknar så har nog tomten varit här och lämnat lite morgonklappar under barnens gran.


Igår var vi på Liseberg med mamma, pappa, och syster, det var mysigt men väldigt kallt!


Idag har vi gjort det sista i lugn och ro.

Farmor Gunnel kom på förmiddagen.

Skinkan är klar, gröten är kokt, pepparkakshuset är byggt och äggosten står på avrinning.

Vi har även hunnit med ännu ett kalas, och idag firade vi Nataniel som fyller 31 år.

 Jättemysigt!

    

  

Nu sitter jag här med ett glas rött och tindrar med trötta ögon, och snart är det julafton, ME LIKE!


Kram

Av lavida - 21 december 2010 22:39

      

Ovido - Quiz & Flashcards