laVida

Alla inlägg under april 2011

Av lavida - 28 april 2011 12:19

Nu skall vi äntligen få chans att lyssna på det färdiga resultatet av alla sånger vi hört här hemma sedan i höstas...

De har sjungits högt och lågt mest hela tiden, även i duschen.  


För er som vill komma och lyssna så är det i Rambergskyrkan den 24:e Maj.

           Det serveras fika ifrån 17:30, och konserten startar 18:30.                                  Den skall hålla på ca:1 timma.

 Biljetter köps på plats och kostar 50kr/vuxen och 20kr/barn under 12 år.


Hoppas vi ses där!

Kram

Av lavida - 25 april 2011 22:56

Underbara dagar har vi haft, och hela kroppen är fylld av energi.

Solen har ju bara vräkt ner på oss!


Idag tog vi allihopa en härlig cykeltur längs vattnet och förbi en underbar lekplats, vi hann visst med en glass på vägen, mmmmmmmmmmmmmums!


Snickarna jobbar på i ett jäkla tempo, så imorgon är nog en altan klar....

Dom fick börja med den medans vi väntar på att elektriken gjort sitt på övervåningen, var tydligen någon karta för hur all el skall gå.

Så fort den är klar så kan dom göra färdigt Hugos och Olivers rum.


Och snart öppnar dom upp taket...


Imorgon är det dags för skola igen och vardagen är tillbaka.

Det är oxå skönt....vardag alltså.


Ha en skön tisdag!

Kram


Av lavida - 25 april 2011 21:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 22 april 2011 20:56

Hejsan alla!

Just nu händer det mycket i livet och den sista veckan har varit milt sagt hektiskt...

Men det är härligt!

Våren har kommit och det händer massor av saker i trädgården.

Idag t.ex tittade påskharen förbi....

 

Barnen har äntligen fått köpa något som dom velat ha väldigt lääääänge.

Födelsedagspengar rullade idag..

 

Dumleslaget pågår för fullt här i Göteborg, en av sveriges största innebandyturneringar. Hugos lag har spelat två matcher idag. Det blev en vinst och en oavgjord. Så kul  och spännande att titta på!

Imorgon väntar fyra matcher till iiihhiii, va kul!


Själva påskaftonskväll blir påskknytis med tre andra härliga familjer.


Vill oxå visa  vad som händer på övervåningen, helt underbart att se hur det nya växer fram....

 

Till sist så vill jag önska er ALLA en riktigt härlig påsk!

Kram

 

Av lavida - 18 april 2011 22:18

Jag har tankat kraft och energi!!

Helgen har varit underbar!

Vi har pratat, pratat, ätit, promenerat,skrattat,lyssnat, sovit osv

Alltså helt fantastiskt, precis vad jag behövde.


Vad vore livet utan riktiga vänner?


Nu är jag hemma igen och här händer det grejer vill jag säga. Tänkte lägga in  lite bilder så att ni kan följa bygget....men det får bli imorgon.

God natt!

Av lavida - 14 april 2011 22:18

Imorgon åker jag till Stockholm och då kommer våra snickare......

Nu har vi prylar överallt.


Spännande och se hur det är när jag kommer hem på söndag.


Dom tror att det tar ca: 5 veckor.

Såå kul!


Men först ska jag bara ha det gött i Stockholm med bästa MM.



Av lavida - 12 april 2011 22:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 11 april 2011 21:03

Idag har jag tömt våra vindar och då hittade jag mina lådor.

Dom har stått där i 15 år.


Jag öppnade en av dom och där!

Min fina Skrållandocka, Barbie, Ken ,Skipper, Sindy och Monchichi var några av mina gamla vänner.

Filmisar bytte ni det? Jag har ett helt gäng!

Klistermärken...en hel kartong!

Foton i från min 6 månader långa resa med ryggsäck...


Oj oj va härligt att få drömma sig bort för en kort stund.


Sen stod där oxå ett gäng tomma kartonger!!

Kan någon förklara för mig varför man sparar dom??!


Ha det gott!

Maria



Ovido - Quiz & Flashcards