laVida

Alla inlägg under augusti 2011

Av lavida - 30 augusti 2011 21:35

Simon har börjat på dagis. Eller rättare sagt han tränar på att gå på dagis.

Det går jättebra!

Han gillar det väldigt mycket.

Idag var första gången jag skulle gå därifrån och han vara kvar själv...


Jag går ut ifrån dagis och vänder mig om för att vinka till honom genom fönstret.

Leendet!

Jösses vilken glad kille jag lämnade bakom mig.


Jag kan ändå inte låta bli att slås av tanken att det kunde varit svårt för honom.....men barn "läker".

Tänk att ändå så snabbt fullständigt lita på människor, trots att man någon gång blivit lämnad. Han skulle ju lika gärna kunnat bli skräckslagen.


Men inte då....så nöjd!


När jag 1 1/2 timme senare kom tilllbaka för att äta lunch med honom och det andra på dagis så tittade han på mig och sa:

- Hej mamma, jag vill inte gå hem.


Vi åt vår lunch och sedan bar det av hemåt.

Simon var mer än nöjd och längtar redan tills imorgon då han skall få vara själv lite längre och äta lunch utan mig.

- Mamma det blir roligt!




Av lavida - 30 augusti 2011 00:09

Kvinnor på ett tåg 

Vi Bokcirkeltjejerna valde att läsa denna bok till nästa gång:


Kvinnor på ett tåg av Anita Nair


Ser fram emot att läsa den.

Ha det gott!

Av lavida - 28 augusti 2011 21:47

Idag har varit en härlig dag!

Full av fotboll.

I Mölndal....

Oliver gjorde 9 mål på fyra matcher.


Nu sover han....och de andra två.

Jag sover oxå snart.


Imorgon en ny vecka.

Simon håller på att skolas in på dagis.

Det går jättebra.


Jag skall fortsätta att jobba med mina mål:

- Minimalt med socker.

- 12 000 steg 5 av 7 dagar, övriga 2 minst 10 000.

- GI kost.


Jag är motiverad.

  

Av lavida - 27 augusti 2011 21:20

  ....... har inte varit inbjuden denna vecka.

Men gudarna skall veta att hon bankat på dörren hela tiden.

Stått där och lurat.

Så igår öppnade jag dörren en kort sväng, bara för att upptäcka att...jovisst hon är trevlig att vara med, men fantasin överträffade verkligheten denna gång.

Det blir lättare och lättare att säga nej.


Latmasken har inte haft det lätt denna vecka.

Bara idag har han gottat sig här i soffan.

Men med ett snitt på 11 000 steg om dagen så får han ingen ro här.


Kalaskulan hänger fast men det känns som hon börjar släppa taget.


Imorgon blir det fotboll för hela slanten.

Oliver skall spela sin första fotbollscup, en stor dag!

Hoppas på mindre regn.


Ha det gott!


Av lavida - 26 augusti 2011 21:55

Idag skulle jag och Hugo åka och köpa nya skor till honom.

Han ville ha ett par nya uteskor som funkar att spela fotboll med på rasterna.

Vi åkte till Intersport.

Jag såg ett par direkt som jag tyckte var snygga.

- Hugo! Kolla här, dom här skorna var väl snygga.

-Näeäee, inte sånna jag vill ha. Du fattar inte vad jag menar!

-Ok, då får du förklara bättre...

-Jag frågar någon som jobbar här istället...

Hugo går bort till en "sportig" kille i 25 års, ja ni vet alla hur dom ser ut...

Hugo förklarar vad han vill ha.

Gissa vad som händer?

Jo, självklart. Killen går rätt fram till de skor som jag visat och visar Hugo.

Hugo ropar:

- Mamma! Kolla här! Dessa var väl snygga!


Puhh, andas djupt, vad göra?


Nu ligger iallfall Hugo här i soffam mitt emot mig med skorna på.

Han har precis gått ett varv här i vardagsrummet och talat om hur fantastiskt cooola dessa skor är. Han kan inte fatta att han hittade precis ett sådant par skor som han ville ha.

Jag bara är tyst.

Säger ingenting.

Fast egentligen så vill jag skrika:

- DET VAR JU FAKTISKT SAMMA SKOR SOM JAG VISADE DIG INNAN DEN SPORTIGA KILLEN!!!!!!


Men det gör jag inte...jag bara nickar ler och säger:

- Vad härligt att du är så nöjd.


Och jag har funderat på om han är på väg in i puberteten.....

GRATTIS! Han är mitt i den!


Jag fortsätter njuta i soffan samtidigt som ett par 41:or i den andra soffan rör sig i olika danssteg i luften....


Ha en go fredagskväll!

LO

Av lavida - 25 augusti 2011 22:43

Tänkte bara visa att jag faktiskt scrappar ibland.

  Såhär kan det se ut.

  

Av lavida - 25 augusti 2011 22:32

Det där med scrapping har legat på hyllan ett tag, har ju haft en del annat för oss.

Men idag hittade jag en ny tidning som jag gillade jättemycket!

Kolla gärna på:

www.inzpira.se


Det började iallafall att klia i mina fingrar.

Kanske det snart börjar att skapas nere i pysselhörnan.

Hade varit kul!


Ha det gott!

Imorgon är det fredag, YES!


Av lavida - 24 augusti 2011 22:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards