laVida

Alla inlägg under december 2011

Av lavida - 31 december 2011 12:48

                                                   


Det önskar vi oss alla!

Kram


Löften vad säger vi om det?

Både och.......

Själv har jag en önskan.....kanske två om jag tänker till. Men dom hör väl ihop.


Jag vill inte längre vara en 90% are!!!!!! 

Mitt mål är att 2012 kommer jag bli en 100% are!!!!


Jag ser mig omkring......och mycket är 90%.

Nästa år när jag sitter här vill jag se tillbaka och känna att det kanske hände lite mindre, men det som gjordes DET gjordes till 100% ta mig fan!!!!


SKÅL PÅ ER!!

Vi ses nästa år.

  


Av lavida - 31 december 2011 01:03

Januari.

 

Februari.

 

Mars.

 

April.

 

Maj.

 

Juni.

 

Juli.

 

Augusti.

 

September.

 

Oktober.

 

November.

 

December.

 

Av lavida - 30 december 2011 20:48

Det var det idag när man tittade ut genom fönstret. Iiiihaaaa!

Härligt!

Blev lite längre sovmorgon idag.

 Torsdagskvällen spenderades i mycket gott sällskap på Vårflodsgatan.

Vi hade filmkväll. Mysigt.

Tre familjer bänkade sig i soffan för att se : SMURFARNA.

Efter det så förflyttade sig det små till övervåningen och vi vuxna fyllde på vinglasen lutade oss tillbaka och tittade på:

Pirates of the carrabien...........nr 4.

Depp är för underbar i den rollen.

Tack för en superkväll!


Idag har vi hunnit med en sväng på ikea:

Säng

Bokhylla

Byrå

Det fick följa med oss hem.


Middag har vi ätit hos familjen Cassius i Fräntorp.

Mums.

Och alltid lika kul att träffas. Många skratt blir det.


Nu är 3/5 av familjen hemma. De övriga 2/5 är på kalas.


Tänkte ta en dusch och sen börja skruva säng...

Imorgon......NYÅRSAFTON!

TJOHO!!! PARTY!!!


Over and out.

Av lavida - 29 december 2011 14:11

Imorse närmade jag mig tvättmaskinen med långsamma steg och ficklampa.

Efter lite fix och pill så......TAADAAAA!!!!

Den funkar!

Helt gratis!

KAN SJÄLV!!!!!!

*dansar fuldans*

Av lavida - 28 december 2011 22:15

Att städa tvättstuga.

Att städa toalett.

Att det var GÖR smutsigt!

Att bråka med Hugo.


Men......nu:

Härligt med superfräsch toalett och tvättstuga.

Skönt att kramas med Hugo och bli vänner igen.


Spännande med planering inför nyår. Igår kom sms ifrån festfixaren.

Vår uppgift är klar.

Skall bli så kul!


Men....innan dess så ser vi fram emot morgondagens filmkväll.

Nu sängen.

Zzzznark!

Av lavida - 28 december 2011 20:53

Så står det på vår tvättmaskin.

Kontakta kundtjänst står det i instruktionsboken.

Känns oroväckande......

Av lavida - 27 december 2011 22:12

Vaknade i morse och hörde att det blåste på utanför, vände mig om och tänkte:

- Idag blir det innedag med mysbrallor......sover en stund till.....mmmmm..


Efter ett tag så upptäckte jag till min stora förvåning att det var blå himmel med sol!

Hade igår kväll sms:t med Eva-Lotta om ev. promenad idag.

Så blev det!

Packade ner lite fika och begav oss mot fam.Berndtsson

En härlig promenad till Färjenäs med barnen blev det.

Skönt att komma ut och tanka lite sol och luft.


Väl hemma blev det inte mycket gjort.

Hade många planer.

En hel lista.........

Men.....listan finns kvar.

Och jag har haft en slapp dag.

Killarna har lekt som aldrig förr..........en dag att "spara".

Kram


Av lavida - 26 december 2011 20:15

Och alla hade vi uppenbarligen varit väldigt snälla.

 

Julen har varit väldigt lugn och skön.

Precis som det skall vara.

Julafton var härlig och lång. Roligt att vara tillsammans.

God mat, MYCKET mat. Tur att julen är flera dagar.

Fina paket och många skratt.

 

Nöjda vuxna och barn kröp i säng med ett leende på läpparna.


Juldagen var om möjligt ännu lugnare med lång skön promenad, häng i soffan och mer god mat.

Tack mor och far för en härlig jul!


Idag körde vi Manuel till jobbet och sen vidare hem.

Borta bra men hemma bäst!


Nu ligger två av tre killar i sina sängar och jag skall snart slänga mig i soffan.

Skönt!


Hoppas ni alla känner er nöjda med julen och ser fram emot nyår med dess festligheter.

Ha det gott!


Ovido - Quiz & Flashcards