laVida

Alla inlägg under januari 2012

Av lavida - 29 januari 2012 18:32

Den hade jag som inspiration när jag gjorde min LO igår.

Tänkte att jag skickar in den, så får vi se vad som händer.

Så här kommer skissen:


Och här kommer min tolkning:

 

Lite detaljer:

 

 


Riktigt skönt att fått gjort en LO......det var sååå längesedan!


Nu är det söndag kväll och vi har haft en fin dag med biobesök.

Nu planeras det för nästa vecka, och imorgon bitti åker jag bort på jobb.

På fredag kommer jag hem igen och då blir det både cykel och yoga.


Veckans träningsmål har gått jättebra, fem träningspass blev det. YES!

Ha det gott vänner.

Kram


Av lavida - 28 januari 2012 20:43

Har haft en underbar dag.

Träning, gofrukost och sen har jag scrappat!

Sant. Det var längesedan.

Så kul!

Visar imorgon för det är en utmaning som jag skall delta i, därför måste jag ta en bra bild imorgon.

Kan visa lite bara.....

 

Nu är det Gladiatorer på tv:n och jag börjar känna mig slö....funderar på ett bad och min bok.


Imorgon är en dag med överrasknigar för barnen.

Men först så skall Hugo spela en innebandymatch på morgonen.


Ha en skön lördags kväll!

Av lavida - 27 januari 2012 23:00

Snart dags att hoppa i säng. Börjar dagen imorgon med ett spinningpass. Skön start.

Sen när jag kommer hem brukar vi ha "lyx" frukost.

Det tycker vi är mysigt. Då finns det mesta man kan önska sig på frukosbordet.


Idag var en bra dag. Först mycket jobb och sen mor och far på besök.

Ikväll var det jag och Hugo med Simon som sidekick som fixade fredagmiddagen för de andra.

Menyn vi valde blev:

  • Drink: The best of Cassius och Hallon Suprise
  • Oliver, Parmaskinka, Fetaost på tandpetare.
  • Oxfile`med Ungsbakade grönsaker, en bea, sparris och fräsch grönsallad.
  • Prinsessbakelse lr vaniljglass med kolasås lr Blixten McQueenglass.

Betyget blev:

Oliver 9 poäng

Manuel 8 poäng


Vi är mycket nöjda med det betyget.

Nästa par ut är Manuel och Oliver.

Det ser vi fram emot.


Nu ropar kudden.....

En sak till: Tack Sara för mycket goa skratt idag, Underbart!!!


God Natt!

Av lavida - 26 januari 2012 10:49

Jag gick och nynnade för mig själv igår när jag promenerade hem efter träningen.

Faktiskt!

Känslan är lite så nu. Det känns i hela kroppen.

Mycket positivt runt mig just nu.

  • Nyopererad nöjd man.
  • Goa ungar.
  • Snö.
  • Ljusare tider.
  • Roliga saker att se fram emot.
  • Bra flyt här hemma.
  • Härliga människor runt omkring oss.
  • Träningen går som planerat.
  • Goa träningskompisar.

Ja.. just nu känns det mesta riktigt bra!

Jag bara njuter och suger åt mig. Fyller på mina tomma energidepåer.


Har fram till igår klarat av tre träningspass.

Två yoga och ett BB.

Igår var Eva-Lotta med mig på ett fantastiskt yogapass! Kände mig såååå nöjd efteråt.

Önskar fler sådana pass.

Idag blir det cykel. Hoppas Erica och Malin är där.....annars ses vi nog på lördag tror jag.  


Projekt:" en låda om dagen" fortsätter och jag ligger efter två dagar, så nu skall det packas upp två lådor innan det är dags för nästa jobb.


Ha en go fortsatt dag!


Av lavida - 24 januari 2012 11:12

Då har man kört mannen till tåget.

Han skall operera sitt knä.

Håller tummarna.

I kväll är han hemma igen.

Skönt!

Av lavida - 23 januari 2012 13:39

Det tycker jag allt. Jag har börjat skriva endel om träning här i bloggen.

Vem kunde tro det?

Två veckor har jag tränat och går nu in i den tredje.

Jag sätter upp mål för varje vecka. Känns bra.

Förra veckans mål gick bra.

 Behöver bara bli bättre på att försöka komma ut på promenad den dagen jag inte tränar.

Jag tränade minst tre pass.

Inget sött på vardagar.


Så veckans träningspass är inplanerade, sex stycken.

Får se när veckan är slut hur många det blev.


Tycker redan att jag mår bättre.

Så jag skall kämpa på.

Heja mig!

Av lavida - 22 januari 2012 21:38

Hade jag här hemma igår kväll. Närmare bestämt sju stycken, åtta med mig.

Det var tjejmiddag.

Så mycket energi.

Vi skrattade, vi grät, vi var allvarliga....ja vi var allt!

En härlig blandning av härliga tjejer.

 

Vi åt och drack gott.

Dom fick vara mina försökskaniner då jag hade lagat en Afrikansk kycklinggryta för första gången.

Den var MUMS! Allt tog slut. Ett gott betyg.

En fräsch citrussallad med yoghurt, rostade hasselnötter och honung till dessert.

 

Kvällen bara fortsatte och fortsatte.........fram till halv tre......då gick de sista tappra hem.

Vilken kväll! 

OCH vad jag har tankat positiv energi!

TACK underbara ni för en fantastisk kväll!

KRAM

 





Av lavida - 22 januari 2012 16:06

Äntligen.

Det första Simon sa imorse:

- Mamma idag skall vi till pulkabacken!!


Den här mamman var lite trött idag...skall förklara i inlägg senare ikväll.


Sagt och gjort efter frukost bar det iväg med sju!? barn.

Fråga mig inte hur det gick till, men sju var dom.


Simon skrattade så han kiknade. Så underbart att höra.

 

Det var för väl att vi äntligen fick lite snö.

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards