laVida

Alla inlägg under februari 2012

Av lavida - 29 februari 2012 21:39

Ja så är det. Denna veckan är intensiv. Men nu har hälften gått.

Skönt.

Bra att mamma är här och stöttar upp. Jag jobbar på och hon sköter saker på hemmafronten.

Imorgon hoppas jag hinna ett cykelpass. Vore skönt.

Promenader har jag fått in emellan jobben oxå.

Ja i det stora hela så är det bra.


Våren var här idag.

Imorgon kommer den för gott, lr hur Linnea?   


snart dags för sängen....


Förresten, någon som friat idag?


Kram

Av lavida - 27 februari 2012 21:59

Inte riktigt ännu....men snart.

Enligt min syster så är det vår fr.o.m 1 mars.

Så två dagar till....

Skönt att veta.

Kram

Av lavida - 26 februari 2012 22:39

Vilken dag. Bara kulsaker. Måbra saker.

Härligt med sådana dagar.

Solen har tittat på osshela dagen och himlen har varit blå.

Vårkänslorna kommer krypandes. Livet kommer tillbaka. Leendet på läpparna sitter kvar lite längre.

Tittat på killarna när dom spelat innebandymatcher. Båda vann. Härligt.


BodyBalance med Malin på Lundbybadet var så gott! Har sån träningsvärk och kände mig stelare än någonsin..

Men det kommer bli fler gånger...även för Malin tror jag. :)


Nu på kvällen har jag varit på ett mycket bra möte. Mycket saker på G på vårt dagis.


Imorgon en ny vecka. Mycket.....

Ringde min mamma, så hon kommer och bor med oss i tre dagar. Bra med lite hjäip när det är mycket som händer.

Något som jag blivit bättre på...... att fråga, be om hjälp.

Ensam är inte alltid starkast.


Till sist....jag vann igår!!! Vad va det jag sa??? Fantastiskt!

Fin fin Choklad fick jag med mig hem....mmmmmmmmmmmmm den var jättegod!

Tack Eva-Lotta!   


Jag är väldigt nöjd med vllka som gick vidare igår.


Nu ser jag fram emot FINALEN som vi kommer att se tillsammans i Sälen, kvällen är redan planerad, iiihhhiiih va kul!


Önskar er en underbar vecka!

Kram


Av lavida - 25 februari 2012 15:43

2,5 veckors ofrivilligt träningsuppehåll är nu slut.

Igår så släääääääpade jag mig till Lundbybadet och ett cykelpass följt av yoga.

Men skall jag erkänna...det satt låååångt inne.


Det är då man inser styrkan i att ha träningskompisar. Jag visste att Malin satt där och väntade på mig, och det är det som till slut gör att jag tar mig i hanken och går.

Och mycket riktigt, där satt hon på en bänk och väntade. Såå kul att se henne och vi hade ju en del saker att prata ikapp...

Så igår var Malin min hjälte.   

Tack för att du satt där med ditt leende när jag kom.


Väl uppe på cykeln så kom den krypande....känslan...FAN VA GÖTT!!!!

Men....jag ville dö, jag ville kräkas minst 3ggr och jag hade ont!

Men jag överlevde med ett leende på läpparna.


Yogan var välbehövlig, mycket trött och nöjd gick jag hem och satte mig vid dukat bord. LYX!


09:30 i morse satt jag där igen! Nu var det Peter som ledde passet. Han är grym!

Han kallar oss:

Tappra krigare.

Gladiatorer

Hjältar

....och där på cykeln just då så känns det fantastiskt!

-Du har tagit dig hit idag. Du vill något. Gör det här och nu! Jag finns här för att hjälpa dig göra den förändringen!

Han kan verkligen peppa!

Så här utanför cykelsalen kan det kanske höras lite "fattigt", men där och då. 

 Mitt uppe i allt svett, smärta och hjärtat som håller på att hoppa ur kroppen, känns det fantastiskt.


Men som sagt efter ett uppehåll så känns det inte som ett självklart val.

Då är det träningskompisarna som avgör om jag går eller inte.


Så Erica och Malin....Tack för att ni finns!

Här en låt till er.

Detta är alltit sista låten på lördagspasset.



Ikväll är det dags igen.

Jag säger bara: Danny! Behövs inget mer.  

Vi skall hem till kompisar och det är utlovat en tävling med fiiiina priser som jag hoppas kamma hem.  

Förra veckan hade jag inte ETT rätt, j....a Ranelid!

Så nu är det revansch!

Middag och mys utlovas oxå så en härlig kväll har vi att se framemot.

Ha det gott alla!

Kram


Av lavida - 22 februari 2012 21:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 21 februari 2012 21:28

Japp, så är det....de kommande veckorna blir tuffa.

Någon av oss är ensam mån-fre de kommande tre veckorna. Pust!

Men det är bara att bita ihop.

Vecka 11 blir det "värt" det. Då drar vi ju till Sälen. * dansar runt i vardagsrummet*

Så dj...a kul skall det bli!!


Men vi tar en dag i taget, Det är bäst. Var sak har sin tid.

Min utmaning just nu är att komma igång med träningen igen....på fredag smäller det!


Imorgon blir det tidig morgon...så nu blir det sängen.

Gissa vem som redan ligger där???

Manuel åkte ju idag....kommer hem på fredag.

Ha det gott!

Av lavida - 20 februari 2012 21:27

Alla dagar är inte glitter och sköna leenden. Vardagen är ofta en kamp om att leva upp till en massa måsten och skall.

Tillslut så tar det stopp.

Idag var en sådan dag från början till slut.

Gråt och skrik med en son på morgonen, en kamp om vem som bestämmer.

En kamp som jag vinner, med en besk eftersmak i min mun....inte alltid man orkar vara så jäkla pedagogisk och vuxen.

Tänker att man är inte mer än människa.

En kram och en slängpuss igenom ett fönster och jag ilar vidare.....sen till ett jobb.

Fan! Hinner men har andan i halsen och behöver andas djupt......


En annan av våra söner börjar gråta bara jag ställer en fråga......som att öppna en vattenkran...det tog aldrig slut.

Vi pratade.....30 min gick mer prat och gråt. Gamla saker som skavt och inte kommit ut....till slut svämmar det över.

Gråt, svårt att andas...prata.

Jag lyssnar, lyssnar, frågar och förklarar.

Så mycket tankar som snurrar.

Tårar torkas bort med baksidan av handen.

Jag är ändå varm innuti....jag hade tid.

Tid att lyssna.

Tid att finnas.

Glad att jag fick lyssna och trösta.


Alla dagar är inte glitter och sköna leenden.

Men.....det behöver det inte vara. Dessa dagar behövs.

Dagar utan glitter och sköna leenden.

Dessa dagar kan faktiskt ge ännu mer!


Stanna upp lyssna, och framför allt:

Våga fråga.

Av lavida - 19 februari 2012 23:08

Och vi har bara roat oss!

Fredag, kalas.

Lördag, middag hos vänner.

Söndag, kalas.


Nu skulle jag behöva en dag ledigt.  

Efter Simons kompiskalas idag så bara vi föll ner i soffan och gjorde inte så mycket mer...lr...jo.....Bästa Katrin ringde och vi gick en underbar promenad på drygt 1,5 tim. Såå skönt!


Imorgon ny vecka och jag har bokat in mig på ett cykelpass, det ser jag fram emot.

Två veckors uppehåll...känns sådär, men nu är jag grymt laddad!

Ha en skön vecka.

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards