laVida

Alla inlägg under april 2012

Av lavida - 27 april 2012 18:19

Vilken vecka......

Våran bil är ju fortfarande sönder. Vilken utmaning!

Här har det cyklats, promenerats, åkts spårvagn, buss och tåg.....ja det är väl bara typ båt som jag inte åkt.

Men jösses! En helt ny värld.

Har sett Göteborg och omnejd med helt nya ögon. Nya platser, butiker, hus.....  ja massor som man ser när man bara åker med.

Man får höra mycket också:

  • Någon kille som högst av allt önskade att bli någon rik bruds toyboy...coool som han sa.
  • Disskussioner om könsdoft.
  • Mååååånga mobilsamtal.
  • En tjej som testade snus för första gången och utbrast:

         - Fy fan jag måste spy!


Läsa hinner man oxå....så nu har jag läst ut min bok om Natascha.....

Kul att sätta tänderna i en ny bok.  


Men nu.....FREDAG!!!

Ledig!

Fyra lediga dagar.

Många roliga saker och några måste saker.

En bra blandning.

Sitter och planerar lite för lördagens middag.....blir mumsigt.

Nä...nu blir det ett glas rött och middagsfix....snart är alla killar på plats, och då är det MYS!!


Här kommer lite musik för att få igång fredagen.

Ha det bäst!

Av lavida - 26 april 2012 09:52

Ja...så är det. Sakta men säkert så rör det på sig.

 Inte helt friktionsfritt...men ändå...dom snurrar.

Står inte helt still och fast.


Härligt!

Av lavida - 24 april 2012 22:19

Så mysigt. Vardagslyx.

Temat på konserten var: Vår Kärlek.

Jag välkomnades med bubbeldricka, chips och mingel.

Jag minglade inte så mycket. Njöt av stunden.

En stund för mig själv.

Brorsorna lämnade jag hos snälla familjen Ljungkvist. TACK!

Satt på en stol och lyssnade.

Så stolt.

Kvinnan på stolen brevid:

- Åhhh dom är ju fantastiskt duktiga!

Självklart tänkte jag, en utav dom är ju min!

Här är en utav låtarna som dom sjöng:



En härlig kväll och en mycket nöjd Hugo.

Han gillar sina körkompisar:

- Mamma...dom är sköna att hänga med...du vet..bara prata.


Ja...jag vet....bara prata. Det behöver vi alla....någon att prata med lr bara hänga med.


God Natt!





Av lavida - 24 april 2012 12:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 24 april 2012 11:35

Har varit mycket fokus på mig och mina känslor ett tag.

Tänkte släppa det lite och lägga fokus på barnen.

Det var längesedan jag berättade om dem.


Börjar med världens bästa Hugo.

12 år fyllde han för några veckor sedan och han befinner sig faktiskt i puberteten.

Mycket upp och ner.

Hugo har många fina egenskaper.

Han har väldigt bra självinsikt.

 Han vet sina starka sidor men är även väl medveten om de mindre starka.

Hugo älskar innebandy, fotboll och att sjunga.

När han kopplar av så gör han gärna det i timmar med en bok.

Hugo är väldigt omtänksam. Vill alltid det bästa för människor runt omkring honom.


Han är härlig att disskutera med. Han är genuint nyfiken. Frågar ofta och mycket.

Vetgirig.


Ibland......speciellt när han skall städa sitt rum. Så blir han fruktansvärt trött!!

Han bara MÅSTE vila många gånger. Ofta kan det ta en hel dag att städa ett rum och en toalett...


Humöret kan ju snabbt växla.....från glad till att plötsligt få något "tomt" i blicken och bara säga:

-Ahhh....men......du fattar ju ingenting.....ingen ide att prata med dig....ahhhww...


Och ibland så slår det gnistor mellan oss. Vi tänder lika snabbt han och jag. Tur att det finns en pappa.....


Förra veckan var vi hos tandläkaren och det bestämmdes att han skall få någon typ av tandställning som bara används hemma på eftermiddagen och natten. Behövs mer plats, så tänder skall dras bakåt i munnen.

Han var väl inte överlycklig men insåg att det var det bästa. Så innan sommaren så skall allt på plats.


Idag är det konsert.

Hugo älskar ju att sjunga, och har gjort det i  fyra år i en kör.

Så idag är det avslutning. Alltid lika spännande. Han är så duktig.

Kören är så fin.


Som ni förstår så har Hugo många järn i elden. Men han klarar det bra, och vi ser att han mår bra av detta.

Skolan går alltid först, och det har aldrig varit några problem.

Tror att det beror på att vi alltid varit väldigt tydliga med att så är det.

Ni som följer bloggen vet att EN gång så testade han om detta gällde....och det gjorde det!


Efter skolan så är det alltid läxor som gäller.

Det senaste så har det gjorts direkt för att sedan på med fotbollskorna och ut i parken och träna.....i timmar, om det inte är träning som han har tre dagar i veckan + match på helgen.


Det är så spännande att gå brevid honom och följa honom på hans väg.

Till hösten börjar han ny skola och det ser han framemot jättemycket!

En utmaning som han ser det.

En ny väg.


Åhhh, vad jag älskar dig Hugo!



Av lavida - 23 april 2012 14:42

KitchenAid Artisan KSM150PSECB Cranberry


Vill ha!

 Idag såg jag att den fanns i denna fantastiska cerise färg.

Får vara riktigt snäll iår så kanske tomten fixar detta.

För säkerhets skull så skall jag börja spara.

Jag ser den redan i vårt kök, så perfekt!


Kram

Av lavida - 22 april 2012 21:55

Efter gårdagens fantastiska tjejmiddag så har detta ord fått en helt ny innebörd.

Jösses vad vi skrattade! Det var längesedan......


Maten var fantastisk, godistornet superbt och sällskapet excellent!

Tack för en galen kväll.   

03:39 klev jag in genom dörren här hemma......uj uj....liiite ont i håret har jag allt haft.

Men det hindrade mig inte ifrån söndagskaffet på Vårflodsgatan och senare innebandyavslutning på Lundbystrand.


En härligt slapp dag är slut och nu skall det sovas!

God Natt!

Av lavida - 20 april 2012 14:40

Började dagen med att bilen gick sönder......sådär kul.

Men det är FREDAG och jag har en cykel.


Idag är det mysa som vanligt när det är fredag....har fredags städat så nu är det lungt...


Den här låten har jag nog hört tusen gånger denna vecka....t.o.m Simon går och nynnar på den.



Fastnar sååå lätt!


Njut av fredagen go vänner!





Ovido - Quiz & Flashcards