laVida

Alla inlägg under juli 2012

Av lavida - 31 juli 2012 23:44

Idag blev dom äntligen klara. Så supernöjd. Har tassat runt i dem här hemma. Sköna.
Har redan börjat på nästa.

Av lavida - 29 juli 2012 19:07

Konsten att göra ingenting eller så lite som möjligt är inte helt lätt.
Jag har tränat hårt på det nu i två dagar.
Lugnet har lagt sig på vår camping och det är glesare mellan husvagnar och tält.
Solen vilar bakom molnen.
Familjen vilar. Vi är tillsammans.
Tankar.
Vi läser , pratar , äter och tittar på film.
Någon liten shoppingrunda har det allt blivit.
Morgonrundan går bra nu. Det blir mer och mer spring.
Nu luktar det mat. Lyx. Jag går till dukat bord.
Imorgon vill jag göra samma. Göra ingenting.
Kram

Av lavida - 25 juli 2012 23:51

Igår kväll åkte jag och barnen tillbaka. Vi vaknade till en fantastisk dag.
Hela gänget drog till stranden där vi njöt i många timmar.
Väl tillbaka på campingen så monterades tält samtidigt som jag och Annette åkte för att köpa räkor.
Mums!
En härlig kväll och dag är slut.
Imorgon är en ny dag.
God Natt!

Av lavida - 22 juli 2012 23:16

Härligt. Ett varmt bad och nu sängen. Imorgon skall det bakas!
Sov gott!

Av lavida - 21 juli 2012 22:44

Det började redan i morse när jag före alla andra i familjen gick upp för att göra min sedvanliga morgonrunda. Det varierar lite hur rundan ser ut, men idag bestämde jag mig för en lite längre.

Dagen kan inte bli fel när man möts av detta!

 

Rundan idag blev till slut 8,2 km, och håll i er! Jag sprang 2,5 km av dessa!! Kors i taket! Det mest märkliga är att jag kännt flera gånger under mina morgonpromenader att:

- Hoppsan jag skall nog prova att springa lite.

Så har jag gjort det....helt oplanerat.

Men jag tänker inte låtsas om det utan bara fortsätta när andan faller på......inte för mycket uppmärksamhet......bara låta det hända.


Efter denna underbara start så kunde det bara fortsätta.....hela gänget drog ner till stranden och där anslöt ännu en familj som kom med båt.

Bad, grill, solning, prat, avkoppling......ja listan kan göras låååång. Men vi gjorde allt som hör till en perfekt sommardag.

Halv sex var det dax att bryta upp....då var vi nöjda.

Eva-Lotta tog sin vagn och drog hemåt sakta men säkert. Vi har haft fantastiska dagar!

Förhoppningsvis är dom tillbaka nästa vecka igen.

Kvällen är lugn. Det är dans i ladan.

Hugo var precis här och frågade om han kunde få vara uppe lite längre......

- Jaa...en halvtimma..

- Men.....Mamma det är ju dans!

- Ok....du skall dansa???

- ................

Så försvann han ut.

Han har mycket kompisar här. Dom spelar fotboll och "hänger".


Imorgon blir det auktion. Sen på kvällen drar vi hemåt för att tvätta och kolla över hemmet.

Manuel skall jobba.


Jag skyndar mig tillbaka. Skall bli fint väder.

Har även fina vänner som bor brevid oss här. När vardagen är här igen så ses vi tyvärr inte så ofta.


Sköt om er!


Av lavida - 20 juli 2012 18:48

Finns inte ord.


Av lavida - 19 juli 2012 23:59

Där var vi idag. Fyra mammor och åtta barn. Vi överlevde! Halleluja!

Av lavida - 18 juli 2012 19:06

Vi väntar på färjan som skall ta oss till vänner och en god middag.
Dagen idag har varit fantastisk!
Jag och två barn har legat på stranden idag. Det var glest med folk. Solen väde oss. Tror jag somnade en stund.
Avkoppling.
Vi passade på att fira Annette innan vi åkte. Hon bjöd på jordgubbstårta. Mums!
Två familjer har åkt hem idag efter fem magiska dagar. Härligt häng.
Nu är färjan här.
Ha en fortsatt fin kväll.



Ovido - Quiz & Flashcards