laVida

Alla inlägg under augusti 2012

Av lavida - 31 augusti 2012 21:43

Det skall bli skönt. Denna vecka har på många sätt varit en av de pissigaste veckorna på mycket länge!
Flera faktorer som inte påverkar livet positivt. Fysiskt och psykiskt.
Endel går bort med värktabletter.....

Nu släcker jag snart lampan och hoppas att imorgon är en ny dag.
God Natt.

Av lavida - 29 augusti 2012 22:12

Usch! Nu är jag riktigt uttråkad! Nu räcker det.
Idag har värken minskat, men medicinerna gör mig trött och yr.
Tog en promenad i solen, det var skönt.
Men när jag kom hem var jag helt slut.
Roligheter som jag och mannen skulle göra på fredag är avbokat...trist.
Nä..slut på gnället!
Dags att sova och imorgpn blir det bättre.
God Natt!

Av lavida - 29 augusti 2012 08:44

Svullnaden oförändrad om inte mer...
Värken däremot har minskat.
Halleluja!
Idag skall jag nog gå utanför husets fyra väggar.
En promenad och lite frisk luft gör nog susen.
Ha en fin dag.
Kram

Av lavida - 28 augusti 2012 22:16

När jag vaknade i morse var det inte alls bättre....tvärtom.....svullnade hade gått upp mot ögat.

Dagen kan beskrivas med två ord.

Smärta

Trötthet


I eftermiddags ringde jag till tandakuten igen.

Jag skulle höra av mig om det inte blivit bättre.

Jag fick mer medicin.

Så nu, håll tummarna!

Imorgon vill jag se och känna förändring till det bättre.



Av lavida - 27 augusti 2012 22:29

Svullnaden är kvar så och värken.
Två till tre dygn sa dom att det kunde ta.....imorgon har det gått två...
Ser ut som en hamster.
Manuel bara skrattade när han såg mig.
Har precis tagit mina två värktabletter. Hoppas på en hel natts sömn och att jag imorgon är lite mindre lik en hamster.
God Natt!


Av lavida - 26 augusti 2012 22:14

Men.....hur gick det i veckan?

Bra tycker jag.

2 springpass.

1 powerwalk.

1 BodyBalancepass.

1 Cykelpass.


Hade velat springa idag oxå, men tandvärken satte stopp.

Nya tag nästa vecka.

Börjar med ett Yogapass imorgon om värken lagt sig....


Kan man träna när man äter penicillin?


Av lavida - 26 augusti 2012 20:03

02:38

Hela min vänstra käke och kind pulserar.

Jag går upp.....ner till toa. Tänder ljuset. Tittar mig i spegeln.

Fi Fan! Vänster ansiktshalva, framförallt kinden är helt svullen och värken är obeskrivbar.


Det kommer inte som en blixt ifrån klar himmel.....jag har förstått ett tag att:

- Jag borde nog ringa tandläkaren och boka tid.......någon dag.....

Och här står jag.

Det började värka redan igår kväll och jag tog värktabletter som inte hjälpte så mycket.

Jag lyckades somna.


Och här står jag.

Tårarna rinner och jag tar en värktablett. Börjar googla efter tips, öppetider.......

KL.08:00 öppnar tandakuten, hur skall jag klara mig fram tills dess?


Jag går och lägger mig....somnar inte.....05:28......fortfarande vaken och värken pulserar.

Slumrar till...07:38. Ringer mamma.

-Hjälp.....

Hon är här på några minuter och jag sätter mig i bilen.


Väl framme får jag vänta i 20 minuter.

Jag kommer in och får berätta.

- Oj vad du är svullen....

- Mmmmm.....

- Du är i inte ensam. Det finns massor av människor som är tandvårdsrädda.


Tandläkaren kommer.

Undersöker.

-Jag måste göra rent.

Nästa sekund så spolar hon in något i hålet, rätt in i det ondaste.

Jag skriker som ett barn och tårarna rinner.

- Jag är ledsen. säger hon, det kommer nog ta några dagar innan svullnaden och smärtan försvinner.



Ett recept och 1100kr fattigare så går jag därifrån med en värk som är obeskrivbar.


Dagen idag har gått och jag är bara trött....det värker....trots att jag går på värktabletter.

Fy fasen va dumt! Varför går jag inte oftare till tandläkaren??

Jag har svaret:

Tandläkarskräck!

Det ordet använder jag.


Av lavida - 22 augusti 2012 22:04

Lånat ifrån min kloka systers blogg.


Åhhhhh, vad jag behöver träna på detta.

Man mår bara dåligt och slösar massor av energi.

Energi som man kan lägg på sååååå mycket roligare saker.


Jag fortsätter träna....dom säger att man blir bättre på något ju mer man tränar.

Det tror jag.

Ovido - Quiz & Flashcards