laVida

Alla inlägg under oktober 2012

Av lavida - 27 oktober 2012 23:31

Ett kreativt kaos.
Jag scrappar.....hela helgen!
Underbart kul.

Av lavida - 25 oktober 2012 21:39

Fredag....veckans bästa dag.
Oliver, jag och Simon är ansvariga för morgondagens överraskningsmiddag.
Oliver och jag åkte i eftermiddags till saluhallen för att göra lite inköp.
Mysigt!
Några fler butiker besök, så nu är vi redo!
Menyn kan vi inte avslöja.......än.

Ha det gott!

Av lavida - 23 oktober 2012 00:06

Dagarna går i ett rasande tempo.
Försöker hitta andningshål. Det funkar bra.
En fotbollsmatch.
Innebandymatch.
Middag med vänner.
En promenad.
Familj.
Egentid....30 min på ett fik mellan jobb.
Det gäller att hitta dom, och ta vara på dom....guldkornen.

Kram

Av lavida - 21 oktober 2012 22:48

Av lavida - 19 oktober 2012 00:03

Började på en ny bok igår. Underbart att läsa. Vill komma igång igen. Det har varit segt med läsandet iår...
Har så många böcker jag vill läsa.
Årstiden som vi går in i nu är som gjord för att läsa.
Kura upp i soffhörnet med en filt, en kopp te och en god bok.
Det gäller att fånga de tillfällen som ges.....så lätt att bara låta dem passera.
Men nu har jag en ny bok i handen och skall försöka hitta de där stunderna i soffhörnet.

Av lavida - 14 oktober 2012 12:45

Mitt uppe i en mycket hektisk period. Finns inte utrymme för något extra, oolanerat.
Fokus.
Snart.
Följ planen.
Ibland går det inte.....och då ramlar man.....det kan göra ont.
Fokus.
Mitt i allt så glimrar det spm tur var till!
Jag har fyllt år, blivit uppvaktad.
Så härligt! Tack.

Av lavida - 3 oktober 2012 14:03

Jag är såld...igen! Har alltid varit......

Jag kapitulerar.

Det finns ingen som DU......Erik!

Kan inte få nog.....lyssnar om,om,om igen....





Av lavida - 1 oktober 2012 12:40

Förra veckan städade vi dagis.

Denna vecka blir det fokus på hemmet. Här släpar det efter lite.

Mycket kartonger som flyttas runt och packas om. Målet är att det blir mindre saker.


Vi är inne i en period då Manuel är borta mycket, så det krävs att ha en riktigt bra plan för att hinna med allt utan att stressa ihjäl sig. Det funkar ganska bra.

Lite hjälp utifrån så löser sig det mesta.


Som sagt denna vecka städas, jobbas det mest. Barn skall lämnas och hämtas på aktiviteter, ett föräldramöte skall avklaras. Skall försöka hitta lite tid för träning oxå. Sådana här veckor är man nöjd med två träningstillfällen.


Ett litet kalas skall planeras och sen kommer helgen med sina träningar, fotboll och innebandymatcher.

En kräftskiva skall avnjutas och trädgårdsröjning fixas.

Rastlösa????

Knappast! Fullt ös medvetslös!

Men vi gör det med glädje! Man får sååå mycket tillbaka.

Sköt om er!

Ovido - Quiz & Flashcards