laVida

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Resan till Boa Vista.

Av lavida - 22 januari 2014 22:29

Fredagen den 13 dec började vår resa mot Kap Verde. Flyget gick på eftermiddagen ifrån Landvetter mot Bryssel.
Redan på flygplatsen började äventyret.
Simon fick syn på Loreen.
Helt överlycklig så fick han hennes autograf.

Även brorsorna höll sig framme.

Sen kom kusiner, fastrar, farbröder och syskon. Resesällskapet var samlat.
Vi boardade planet mot Bryssel.
1 tim och 40 min senare så var vi i framme och det var bara att åka till hotellet för att knoppa in.
Planet mot Kap Verde skulle lyfta i gryningen nästa dag så vi var på flygplatsen redan kl 04:45 på lördag morgon.
Frukost åt vi när all övervikt var incheckad.

Väl på planet så väntade en 5 tim och 50 minuter lång resa. Skönt att kunna slappna av och börja njuta av vad som komma skulle.

Resan gick jättebra och väl framme så är det underbart att gå ut ur planet och känna värmen och ljuset mot kroppen.
3, 5 veckor!
Så härligt!
Farfar Faustino stod och väntade på oss.
Roligt att se honom igen.
Dags att åka mot byn......

Kom tillbaka så skall jag visa er byn
Fundo das figueiras.

 
 
malin

malin

3 februari 2014 22:34

Härliga bilder :) början på ett äventyr...

http://mallafors.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards