laVida

Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Pustar ut.

Av lavida - 22 december 2011 17:38

Dagen började lugnt..sovmorgon. Vid nio började det röra sig i huset.

Lugn frukost och skrapande av våra Bingolotto kalendrar.

Några sekunder var vi miljonärer, ägare till en ny bil, Thailandsresan bokad......två skrap till och vi var lyckliga ägare till två nya Bingolotter. Nya chanser.


Sen kom två timmar av fix på Backaplan.....SVETT!!

Tur att man har en liten nissa att ringa när den sista klappen inte fanns inom räckhåll.....måste säga att då blev jag trött!

Men som sagt med lite hjälp ifrån min nissa så kommer även denna klapp att finnas under granen den 24:e.


Väl hemma började vi tindra.....

Här har bakats pepparkakor, Rocky Road och revbensspjällen står på spisen......knäcken skall strax blandas ihop.

Behöver jag säga att det doftar gott i det Tomarska residencet?


Snart middag och lite julklappsinslagning....


Mys så gott det går alla goa!

 
 
Ingen bild

Din Mor och Far

22 december 2011 19:05

Låter som härlig förberedelse till en mysig jul. Du blandar alltså ihop knäcken???? Vill gärna lära mig det knepet - här hemma tar det flera timmar att koka ihop den;-)) Revbensspjällen ser vi fram emot och välkomna på Julafton!

 
Ingen bild

Maria

22 december 2011 19:16

Ha,ha,haaaaa.....blandar för att sedan koka då.....
Nu är skinkan i ugnen mmmmmmm....
Snart ses vi!
Kram

 
Ingen bild

ElisabethT

22 december 2011 22:47

Tänk att jag minns när jag var liten, länge sen men ändå, att mamma kokade julknäcken i timmar på spisen,det tog en evighet. Det skulle precis koka men inte för mycket och sen gjordes det flera kulprov.
Idag blandar jag allt i en tillbringare, tjoff in i mikron och ett par minuter senare är den klar att hällas upp i formarna. Underbart.
Ja juldofterna e härliga att känna.
Nissan kan man alltid fråga om hjälp,oftast kan hon ge ett handtag eller två.
Kram!

 
Ingen bild

Lena m fam

23 december 2011 00:49

Granen står så grön o grann i stugan tralla tralla, tomtarna står där de ska och ingen är mer nöjd än jag....Kevin o Samuel har klätt granen pyntat så fint, nu kan jul lugnet komma tack!...Klapparna klara inte många men väl menda....God Jul... Revbenspjällen finns på Ica Maxi mums! Skinkan skall Gary fixa imorgon, de ser vi alla fram emot, han ä en hejare på detta....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards