laVida

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Bra dagar.

Av lavida - 19 augusti 2012 22:00

I början av veckan så drog jag och killarna till campingen för att njuta liiiite till innan vardagen är här med allt som det innebär.

Hugo hade med sig kompis och det blev härliga dagar.

 


Väl hemma igen så fick Simon äntligen gå på dagis igen och Oliver var snabb att komma till fritids, nya fritids, på den andra sidan skolan, med dom "stora" barnen.

Så nöjda båda två.

Hugo och jag fick några härliga timmar ihop både torsdag och fredag.

Han börjar ju ny skola imorgon så vi har cyklat tillsammans till skolan för att hitta en bra väg.

Andra dagen åkte vi buss för att kolla upp när och var den gick, hur lång tid den tar och var man skall hoppa av.

Hugo är så full av nyfikenhet och är väldigt förväntansfull inför vad som komma skall.

På fredagen så var vi även i stan en sväng och fikade.

- Mamma vad mysigt.....det här borde vi göra oftare.......bara du och jag.


Oliver fick äntligen köpt sin Ipad, och ingen är lyckligare än honom.

 


Helgen har varit fotboll och vänner.

Skona Cup var det denna helg och killarna kom på en tredjeplats som dom delade med Gais.


Vi har även haft "sektmöte" och det var bara alldeles underbart som vanligt.

Maten hade  70-tals tema, så det bjöds på räkcoctail och flygande Jakob, MUMS!


Värdparet hade även noterat att vi hade tre födelsedagsbarn.

Så en fantastisk tårta serverades!

 


Dumlefluff, Hallonfluff....mmmmmm.....så underbart mumsigt!


I veckan har jag oxå sakta men säkert börjat röröa på mig igen.

Jag är väldigt nöjd över hur jag faktiskt rört på mig riktigt mycket i sommar.

Ett snitt på 4ggr/veckan är jag mer än nöjd med.

Så nu är det dags för nästa växel.

Att börja springa......mer......

Det gjorde jag förra veckan.


Imorgon ny vecka med nya dagar och träningsmöjligheter.

Min träningsplan är att på en vecka:

1 yogapass

2 cykelpass

3 ggr stavgång/spring


Hoppas det lyckas!

Håll tummarna och peppa mig gärna.


Nu läsa bok. Jag började på den idag, och jag gillar den.

Fjäril i koppel


Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards