laVida

Alla inlägg den 7 december 2012

Av lavida - 7 december 2012 22:56

Idag har jag varit ledig. Bestämmde mig i början på veckan att det skulle passa bra.

Har ett tag kännt att jag behöver åka till Bohus-Malmön för att träffa gamlingarna innan vi åker till Kap Verde.

Sagt och gjort så satte jag mig i bilen i morse.

Jag fick sällskap av mor och syster.

Det var en fantastisk morgon.

Blå himmel solen som sken på det frostklädda landskapet.

Slående vackert.

Väl framme vi färjan möttes vi upp av pappa som också ville följa med.

Vi började med att åka till farmor och Anders.

De blev så glada när vi kom...som alltid.

Vi satt ner en stund och pratade.

Farmor vill gärna hålla handen.

Jag lämnade en julklapp.

Vi åkte ner till mormor och farfar.

Där blev det kaffe och fika.

Vi tittade i gamla fotoalbum.

Skrattade och mindes.

Mycket nöjda vände vi hemåt.

En sväng förbi vår husvagn. Så ensam på sin rad. Men jösses va vackert och vilket lugn. En härlig plats.


Vi kallar dom gamlingarna. Dom är närmare 90 år allihopa.

Jag har haft dom hela mitt liv.

Vilken skatt.


Det blev en fantaststisk dag.

Jag känner mig lugn.


Nu kan vi åka.

  



Vilken lycka.

Ovido - Quiz & Flashcards