laVida

Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Tisdagsmys

Av lavida - 13 juli 2010 23:43

Inatt tror jag vi kom ikapp oss. Simon sov hela natten i sin säng, och vaknade med ett leenden vid halvtio.

Då gick han och jag upp. Simon ville ha sin morgon yoghurt.

Efter hand så vaknade övriga familjen och vi åt frukost. Tanken var att vi skulle åka till stranden, men det regnade så vi blev hemma...skönt att bara vara.


Har nästan kommit ikapp med tvätten, och en full kärra med bröte fick vi kört till tippen, härligt!


En rask promenad med Simon i vagnen försöker jag få till varje dag, och det är mysigt. Simon sitter knäpp tyst hela promenaden och bara tittar!

Ja inte så konstigt med tanke på att allt är nytt före honom.


Det blev grill idag, sååå gott! Gjorde även en sallad med vattenmelon, fetaost och rödlök....mmmmmmmmmmmmm!


Dagen avslutades med Allsång på skansen, chips och godis.

Jag tycker nog att Movitz rockade bäst, men om man tittade på Simon så var absolut Kicki hans val!


En helt fantastisk dag och vi är hemma!! Känns så bra och livet leker!

Carpe Diem!

Maria

 
 
Ingen bild

Jessica

14 juli 2010 01:04

Vet inte om jag kommit ihåg att säga det, men Simon är sååååå söt!!! Lätt att bli helt förd bakom ljuset av de där mörka ögonen och långa ögonfransarna! Förstår att han inte är lätt att stå emot! Det gäller att skärpa sig när man träffar honom, för man vill bara krama den lilla underbara varelsen. Ni får krama honom för oss också. Försöker vara ordentlig och hålla distansen till honom. Har ju även försökt förklara för barnen att det är viktigt att låta Simon vara i fred och att han har fullt upp med att lära känna sin familj.

Tror Oscar klarade att hålla sig på sin kant. Fast när han fick se honom på foto 1:a gången, så sa han: "mamma, jag tror jag måste krama honom när jag träffar honom, för han är så söt". Efter den kommentaren var det ett bra läge att prata om detta :-)

Hoppas se er snart igen! Kram!

PS. har ni hittat spännbanden, eller ska jag hämta hem de jag har på jobbet?

 
Ingen bild

Carina Å

15 juli 2010 02:40

Härligt att höra att allt e bra, vi har kikat emellanåt på ert fantastiska äventyr, men det har varit fullt upp med flytt och att försöka få lite ordning innan jag & barnen åker hem till Sverige. Vi tittar nog förbi för att se om ni e hemma den 21a el 22a (i nästa vecka alltså), Noah vill gärna träffa Hugo & Oliver. Å få säga hej till Simon också förstås!

Ha det fortsatt fint därhemma : )
kram Carina & familjen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards