laVida

Alla inlägg under september 2010

Av lavida - 19 september 2010 23:10

Efter en helt underbar helg så sitter jag här och funderar på hur fan tänker man när man röstar på SD!!!


Av lavida - 16 september 2010 21:46

Idag när jag hämtade Oliver efter skolan så tog jag bilen istället för att gå.

Jag och mamma hade varit på IKEA....ja iallafall så tänkte jag att det är bäst att jag går och möter honom så att han vet att jag kommit.

Det var en glad kille som sprang in i min famn!

Han frågade om hans kompis Kristoffer kunde följa med oss hem, och det gick ju bra, men jag såg ingen Kristoffer så jag frågade var han var.


-Mamma, har du tålamod ?

-Ja ?

-Bra! Då springer jag och hämtar Kristoffer! Du kan vänta i bilen.


Så söt!

Av lavida - 13 september 2010 22:13

Livet rullar på och saker börjar falla på plats. Bara en sån sak som att barnen kommer i säng vid 20:30.....

Simon lägger sig vid 20:00 och vi ligger brevid en liten stund och sedan är han nöjd!!


Vad har hänt den senaste veckan?

Kräftskiva, fotbollsturnering,grill, jobb, promenader i mängder!!,läkarbesök, husvagnen, goa vänner på besök, kantarellplockning och skola.


Simon fick en kur penicillin till.....alltså öroninflammationen kom på besök igen, inte bra!

Det blir återbesök nästa vecka och uppföljning om tre månader. Håller tummarna att det inte blir något mer nu.

Jaa, vardagen är här för att stanna!! Me like!!


Förra veckan läste jag äntligen ut: El Choko, så nu har jag satt tänderna i: Boktjuven..

Ha det gott!


Av lavida - 1 september 2010 20:46

Idag så tappade Hugo en tand.

Simon ville titta på tanden. Vad händer?

Jo, han stoppar den i munnen och sväljer!!

Och inte nog med det..han klappar sig på magen och ser oförskämt nöjd ut.

   


Här hemma är det fortfarande sjukstuga.....trist!

Imorgon bär det av till vårdcentralen med Oliver, nu har han hostat och haft feber i fyra dagar så nu är det dags.

Simon har ju haft öroninflammation och går på pencillin, och själv så hostar och snorar jag.


Det är dom stora grabbarna i familjen som klarat sig.


Vi hoppas på snabbt tillfrisknande, för man vill ju vara i form lagom till stundande kräftskiva!


Kram


Ovido - Quiz & Flashcards