laVida

Alla inlägg under december 2010

Av lavida - 2 december 2010 22:51

Idag har vi återigen träffats och disskuterat den bok vi läst, och det är så mysigt att bara ha något att samlas runt.

Härligt att bara sitta och prata, lyssna och skratta.

Dessa stunder har kommit att bli som en liten tankstation för mig, tid att vara med mig och njuta av att bara vara tillsammans med andra.

Nästa bok som skall läsas är:

Rädd att flyga

Skall bli så kul, och jag ser redan fram emot vår nästa träff.

Av lavida - 2 december 2010 22:35

Dagens bild:

Den här låg på min kudde igår när jag skulle gå och lägga mig.  

  

Av lavida - 1 december 2010 20:03

Tänkte försöka lägga in en bild varje dag fram till Julafton.

Önska mig lycka till!  

Av lavida - 1 december 2010 20:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 1 december 2010 08:42

Idag är det 1:a December och jag sitter här i köket och tittar ut genom fönstret.

Vi har hängt ut lite mat till fåglarna, och det är så mysigt och rofyllt att se när de små flyger fram och tillbaka för att få något att äta.

Pensionärsvarning? Ja ja helt ok....livet är till för att njutas!


Njöt gjorde jag absolut i lördags när jag och några härliga tjejer var på bad och brunch på Hagabadet. Vilken lyx att komma iväg på det sättet!

Men skall jag vara helt ärlig så var väl badet sådär....men vad gör det när man har bra sällskap?


När jag ändå är inne på njutning så avnjöt vi dessa med goda vänner för några dagar sen.

Pepparkaksmuffins med lingonfrosting ..................mmmmmmmmmmm..

  


Idag har vi haft Simon i 6 månader, så i eftermiddag blir det till att fira!

Så här sa den lilla ängeln när han kom upp i mitt knä i morse:

-Åhh mamma du luktar äckligt!!

Samtidigt som han viftar febrilt med den lilla handen framför näsan.


Visst e dom söta!  

Ovido - Quiz & Flashcards