laVida

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

En kopp kaffe.

Av lavida - 11 januari 2011 09:45

Sitter nu vid köksbordet och tar en kopp kaffe.

Vardagen är tillbaka.

Barnen har gått till skolan, Manuel är på ett möte och jag har fixat lite här hemma och tyckte att nu är det minsann dax för lite kaffe!

Vad jag fikar till??

Inget, Noll, Zero......hur kul är det??

Dom säger att det blir roligare om en vecka ungefär...ja ja det blir nog jättebra!


Hör att tvätten är färdig, men den får vänta lite.


Klockan ringde 06:39 i morse, jag var död!!

Barnen är så bra på morgonen, vilken tur!

Simon går upp direkt, fast han är den enda som inte behöver.

Hugo klär på sig och bäddar sängen, och sist så står Oliver här i köket och gnuggar ögonen.


Funderar lite på saker jag skall göra under året..... det blev inga löften iår.

Jag tänkte mig mer som ett tema... mitt tema för året kom till mig direkt:


2011 skall bli mitt " få tummen ur" år!  

Jag har några att dra ur vet jag......

Det blir spännande.


För familjens del så har vi faktiskt bokat en veckas skidåkning i Sälen, skall bli så kul! V.11 åker vi och tre familjer mot Hundfjället!

 Det är vår första skidresa tillsammans efter Manuels olycka, så det känns bra att vi åker allihopa.

Vi har även så smått börjat planera vår bilsemester som vi faktiskt skall ha i sommar. Målet är treriksröset, hoppsan! Planeringen är fortfarande i sin linda, men Hugo har fått till uppgift att kolla upp i skolan vad vi kan tänkas vilja se på vägen.....

Finalen kommer att bli i Leksand där vi skall fira midsommar med bästa familjen Björkstrand.

Självklart så kommer vi att spendera övriga sommaren så mycket vi orkar i vår husvagn.

Nu är det nog dags att ta hand om tvätten och lägga in en högre växel.

På schemat idag:

Tvätta golv

Damma

Jobba

och självklart ta hand om varandra!

Gör ni det med!

Kram och ha det bäst!

 
 
Lillasyster Linnea

Lillasyster Linnea

11 januari 2011 11:21

Ha en bra dag systra mi!

Jag och Henkan ska också på bilsemster i sommar, men vi ska köra skåne och öland, för vi båda har varit åt det hållet så lite.

Hoppas vi ses snart!
Kram!

http://linneaeleonor.bloggerska.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards