laVida

Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Stackars....

Av lavida - 5 mars 2011 21:45

Dagen började bra med underbart väder och vid frukost bestämmdes att jag, Hugo och Oliver skulle gå på bio. Vi ville se Trassel.

Sagt och gjort jag köpte biljetter på nätet och alla var nöjda.

Men.....Oliver såg inte riktigt nöjd, sa att han hade lite ont i magen + att han hostat endel de sista dagarna.

Sen gick det snabbt, jag frågade hur ont om 1 är nästan ingenting och 10 är JÄTTE ont.

Svar:8,9,10

Sen brast det och gråten kom.

Detta har hänt förr så vi tvekade inte. Manuel och Simon åkte med Oliver till Östra, jag och Hugo åkte in till stan för att titta på film.


Fyra timmar senare möts vi och Oliver har fått lavemang och ÄNTLIGEN blev det skickat en remiss till barnläkare så att vi kan få veta vad detta beror på.

Som sagt detta har hänt flera gånger, och en gång så blev han t.o.m inlagd över natten.


Nu ligger han  i vår säng sedan fyra timmar med hög feber.

Stackars.

Hoppas han känner sig bättre imorgon.


Har tittat på andra chansen.....tänk om alla fick en andra chans.


Kram


 
 
Ingen bild

Jessica

5 mars 2011 22:29

Men lilla gubben, har han inte fått Movicol? Tyvärr är det ju så att vissa behöver använda såna medel lääääänge. Bra att ni åkte, ni vet ju att det inte är nåt att vänta på..... tråkigt! Men bra att han fått hjälp. Och att man skall kolla igenom honom så det inte är något ovanligt som orsakar det hela.

hoppas han är piggare i morgon! Kram!

 
Ingen bild

ElisabethT

5 mars 2011 22:31

Stackars liten Oliver. Bra med en remiss så att ni kan få detta utrett en gång för alla.

Hälsa honom goa kramar!

 
ElisabethT

ElisabethT

6 mars 2011 12:27

Hur mår Oliver idag?
Hälsa honom så gott från oss.
Nu ska vi på fotbollsmatch.

Kram kram

http://www.kapverde.blogg.se

 
Ingen bild

lena m fam

6 mars 2011 19:21

Lider med han, vet vad Kevin gick igenom i 4år, men sååå skönt att nu nu fått remiss. Bra om han dricker mycket vatten, saft m.m men inte kolsyrat. Vi åker till Värmalnd på mini skid semester nu på onsdag, skall bli kul. Sista helgen i mars följer vi nog alla men Gary till S-holm, Gary skall på kurs så då kan vi gå runt och se oss omkring under tiden. Inte varit där sedan jag väntade Samuel. Ha det gott.Kram Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards