laVida

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

På begäran.....

Av lavida - 16 juli 2011 22:50

Dikten jag läste till Simon.

Är det du 


Är der du, är det du , allra käraste barn,

som har kommit till sist ändå.

Om du kunde begripa, vad jag längtat,

men det kan du visst inte förstå.

Tänk att du skulle komma till sist

det vågar jag väl knappast tro,

fast det var då min enda beständiga dröm,

som aldrig kom till ro.


Kom och sätt dig hos mig lilla barn.

Får jag krama dig sakta ett slag?

Jag vill känna att du är mig nära,

jag vill höra dina andetag.

Tänk vad allting konstigt och krångligt

med ens har blivit lätt att förstå.

Hjärtans allra käraste barn,

så väl att du kom ändå.


  


( Harriet Löwenhjelm, 1887-1918 ) 

 
 
ElisabethT

ElisabethT

17 juli 2011 12:22

Helt underbar!
Glad att jag fick läsa den för jag hade "tårar-i-öronen" och i ögonen så jag varken såg eller hörde.
Kram och TACK för att vi fick vara med Er denna dagen.

http://www.kapverde.blogg.se

 
Ingen bild

Far.

20 juli 2011 21:03

Pust!!!! Tråkigt att jag missade det, men vilken underbar dikt! Hade inte gått därifrån "torrskodd" om du förstår vad jag menar! Kram!!!! Pappa.

 
Ingen bild

Lena m fam

22 juli 2011 00:00

Tur att jag inte var med, tårararna hade ju sprutat men Gary sa att det var fint. Tack från mina som fick dela detta med Er Kram Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards