laVida

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Härliga advent.

Av lavida - 28 november 2011 10:07

En härligt stormig advent har gått förbi.


Helgen började i lugnt tempo med att jag och Oliver tog vagnen in till Saluhallen.

Varför åker man inte dit oftare???

Jag bara undrar??

Där inhandlades en STOR lammstek som skulle serveras till våra eminenta gäster senare på kvällen.

Oliver valde lite olika ungerska korvar som serverades i väntan på maten. Det köptes fantastiske oliver i vitlök och annat smaskigt.

Nybakade lussekatter till fikat som väntade när vi kom hem.

Och sist men inte minst en dörrkrans och två vita hyacinter, allt detta på en timme.

Samtidigt som vi strosade därinne så utbrast Oliver plötsligt:

- Mamma åhhh vad mysigt detta var!


Väl hemma fikade vi och sedan började det förberedas för kvällen och våra 12!? gäster, ja nu förtiden blir man ju många ganska direkt. Med barn och allt.

Alltså fyra familjer här hemma i ett underbart "stök".

Kvällen var som vanligt underbar, precis som det alltid är när vi träffas.


Uttrycket " Inget kalas utan kras" fick en helt ny mening för oss då en kille med två veckor nytt körkort backar med full gas in i Pers väldigt fina bil. Det smällde och gnissla så vi alla hoppade till.

Väldigt trist, men allt löste sig, och vi vet att en 18 årig kille lärde sig mycket i lördags kväll.

T.ex som han pappa sa:

-Plåtskador går att laga, kanske inte alltid en människa.

Tur för honom att det "bara" var en bil.


Adventsmorgonen började med att jag och Hugo smög ut ifrån ett sovande hus för att gå på familjegudstjänsten i Lundby Nya kyrka.  Där var två familjer ifrån lördagskvällen. Så vi satt där i bänken och log åt det fina julspelet som barnen visade upp.Så mysigt!

Efteråt blev det glögg och pepparkaka i kyrkan.


Eftermiddagen spenderade vi Mölnlycke för att titta på när IBK Lunden vann över Pixbo med 3-2. Det var kul att se en match i Superligan.

Kvällen blev super lugn....det tändes lite ljus och dracks lite glögg. Ett skönt slut på en fantastisk helg!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards