laVida

Alla inlägg under augusti 2012

Av lavida - 21 augusti 2012 22:01

Tänkte kanske att det skulle bli en liten mjukstart.....men icke. Fullt ös! Men oj va roligt!
Är trött på ett helt annat sätt på kvällen.....

Har sprungit både igår och idag.....helt sjukt. Vem hade trott de? Inte jag....
Men kul är det.

Imorgon blir det promenad och något pass på Lundbybadet. Vet inte vilket ännu.

Nu läsa.
Kram

Av lavida - 19 augusti 2012 22:00

I början av veckan så drog jag och killarna till campingen för att njuta liiiite till innan vardagen är här med allt som det innebär.

Hugo hade med sig kompis och det blev härliga dagar.

 


Väl hemma igen så fick Simon äntligen gå på dagis igen och Oliver var snabb att komma till fritids, nya fritids, på den andra sidan skolan, med dom "stora" barnen.

Så nöjda båda två.

Hugo och jag fick några härliga timmar ihop både torsdag och fredag.

Han börjar ju ny skola imorgon så vi har cyklat tillsammans till skolan för att hitta en bra väg.

Andra dagen åkte vi buss för att kolla upp när och var den gick, hur lång tid den tar och var man skall hoppa av.

Hugo är så full av nyfikenhet och är väldigt förväntansfull inför vad som komma skall.

På fredagen så var vi även i stan en sväng och fikade.

- Mamma vad mysigt.....det här borde vi göra oftare.......bara du och jag.


Oliver fick äntligen köpt sin Ipad, och ingen är lyckligare än honom.

 


Helgen har varit fotboll och vänner.

Skona Cup var det denna helg och killarna kom på en tredjeplats som dom delade med Gais.


Vi har även haft "sektmöte" och det var bara alldeles underbart som vanligt.

Maten hade  70-tals tema, så det bjöds på räkcoctail och flygande Jakob, MUMS!


Värdparet hade även noterat att vi hade tre födelsedagsbarn.

Så en fantastisk tårta serverades!

 


Dumlefluff, Hallonfluff....mmmmmm.....så underbart mumsigt!


I veckan har jag oxå sakta men säkert börjat röröa på mig igen.

Jag är väldigt nöjd över hur jag faktiskt rört på mig riktigt mycket i sommar.

Ett snitt på 4ggr/veckan är jag mer än nöjd med.

Så nu är det dags för nästa växel.

Att börja springa......mer......

Det gjorde jag förra veckan.


Imorgon ny vecka med nya dagar och träningsmöjligheter.

Min träningsplan är att på en vecka:

1 yogapass

2 cykelpass

3 ggr stavgång/spring


Hoppas det lyckas!

Håll tummarna och peppa mig gärna.


Nu läsa bok. Jag började på den idag, och jag gillar den.

Fjäril i koppel


Kram


Av lavida - 15 augusti 2012 14:20

Detta är sista dagen på denna stranden denna sommar.
Hon visar sig från sin bästa sida, varm och vacker.
I sommar har vi njutit här många dagar, med vänner och själva.

Idag är det fantastiskt skönt i vattnet och vi har redan badat massor.
Vi stannar ett tag till, sen bär det av hemåt mot vardagen.

Tack för iår, du är underbar!
Vi ses nästa år.

Av lavida - 13 augusti 2012 12:50

Min dröm går att köpa. Jag hittade den igår.

Ni vet.....jag tror alla går och när en dröm.

Något som du gärna vill göra men som bara är just precis en dröm.... en dröm.


Jag har haft en i måååånga år.

Nu är den till salu.

Går det att köpa en dröm??

I detta fall ja.

Ett litet krux bara.......det är en dyr dröm.

Mycket jobb.......men jobb för mig själv. Mitt.


Men helt klart värt att kolla upp....

Någon gång kanske man skall våga att slänga sig ut.....

VÅGA....

Ett tillfälle i livet?


Vågar jag?

Kan jag?


 

Orkar jag?

Av lavida - 11 augusti 2012 22:16

Vilken dag!
Vad mer kan man önska??
Njut och var tacksam.
Oliver fick en fantastisk dag och alla hans önskningar gick i uppfyllelse!
Tack till ER alla som var här idag.
En mycket nöjd 9 åring kommer snart att köpa en surfplatta.
Tack!

Av lavida - 8 augusti 2012 21:36

Jaha....här sitter jag i soffan och tittar på Barcelona. Simon ligger brevid. Det är bara vi två. Simon vet vad dom flesta heter och är helt säket på att Messi vinner.
Övriga i familjen är på plats. Dom får se det på "riktigt".
Väldigt stort förstod jag.
Något att minnas.

Jag tycker att Henke Larsson är trevlig att titta på. :)

Nu somnade minsta Tomar.
Jag virkar vidare och njuter.
Har varit en bra dag, bl.a ett besök i butiken Bagaren och Kocken med EvaLotta.
Oj oj.....det var inte sista gången.

Kram

Av lavida - 7 augusti 2012 21:53

Vi åkte till Asian Spa i Varberg.

Det var ren och skär njutning.

Så underbart.

Avkopplande.

Vi är så värda.

Vi njöt.

KÄRLEK.

 

Av lavida - 6 augusti 2012 22:54

Efter härliga dagar i Skara så kom killarna hem med en silvermedalj. Guldet gick till Hönö....
Men jag kan bara återigen konstatera att det är fantastiska killar.
Det är en fröjd att se och lära känna dem mer och mer.

Idag har jag och Mannen åkt till hemlig ort för att fira 18 årig bröllopsdag.....hitills har det varit underbart!!!!!
.

Ovido - Quiz & Flashcards