laVida

Alla inlägg den 12 april 2012

Av lavida - 12 april 2012 19:38

Satt igår som så nånga andra dagar i bilen på väg till jobb. Jag lyssnar ALLTID på radio...

Då kom denna låt.

Swosch! SWISCH!

Så slängdes jag tillbaka i tiden..

Kanske fanns inte denna låten just då men den triggade.......TRYCKARE!

Kommer ni ihåg?

En mörklagd skolmatsal lr gymnastikhall.

Skoldans, Disco....som man längtat.

Massor av skratt,fnitter och varm korv.

Dans i klunga och blyga blickar....

Funderingar...är HAN här??


Ljuset släcks ner och man går sakta ifrån dansgolvet med sin klunga.

Då...en försiktig knack på axeln:

- Skall vi dansa?

Hjärtat slår ett dubbelt slag. Klungan fnittrar. Kinderna blir varma.

-Ja...


Blunda och lyssna, dröm er bort....visst kommer ni ihåg?

Av lavida - 12 april 2012 12:02

En vän tyckte att denna skulle nog vara bra att läsa.

Så det gör jag.

Lite då och då.



Att leva ett liv, inte vinna ett krig : om acceptans


Läser även vår Bokcirkelsbok.

Önskar att jag hinner klart till nästa vecka.

Kanske inte den bok jag behöver läsa just nu.....men ändå...den låg i min hög med böcker jag skall läsa, så då passade det ju bra nu.


3096 dagar


Ha det gott.

Av lavida - 12 april 2012 11:14

Mycket har hänt runt mig den sista tiden.

Massor av känslor i spinn.

Mitt liv i förändring.

Tid att stanna upp. Se sig omkring. Förändra.

Någon gav mig fina råd.


Först måste du hitta kartan, och när du väl gjort det......då är det dags att leta efter vägen.

Men för att hitta vägen så måste jag veta vart jag vill gå....


Förändring.....det gör ont. Förhoppning är att det leder till något gott.

Men det krävs arbete.

Oftast är det lättast att köra på i väl invanda hjulspår, djupa hjulspår...svåra att ta sig ur.


Allt detta tar så mycket kraft!

Men det måste få göra det.

Jag hittar platser och människor som ger mig kraft och där jag bara kan vara.


Träning har för mig blivit endel i min förändring....något som ger mig kraft.

Tänker mer noga nu än någonsin innan var jag vill lägga min kraft.

Frågar mig ofta:

- Vill JAG detta?

Blir svaret ja då kör jag. Blir det något annat så avstår jag.


Min familj är mitt växthus. Det är här jag vill var och njuta med mina närmsta kärlekar.

 Det är prio ett att det växer och frodas gott här.

Ibland dyker det upp en hel del ogräs......

Man måste vårda och sköta sitt växthus.


Mycket ord och tankar just nu........


Mitt liv i förändring.....


Kram


Ovido - Quiz & Flashcards