laVida

Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

Vi läser:

Av lavida - 19 juni 2010 18:52

Tid för att läsa har vi, och det är så underbart!


Hugo läser:

 Darkside av Tom Becker

Darkside

 

Han har läst ut: Fasornas port av Sofia Bergting & Peter Bergting

 

Oliver har läst ut sin första bok någonsin!

  Nya Kompisar av Helena Bross & Kadri Ilves

 

 

 Nya kompisar

 

Manuel läser:

Odjuret

 och har läst: El choco av Markus Lutteman

 

Maria har läst:

 

P.S. Jag älskar dig!När jag hör din röstHypnotisören

 

och nu sätter jag tänderna i:

 

El Choco : svensken i Bolivias mest ökända fängelse

 

Dags att gå ut till poolen en sväng där mina favoritkillar är!

 

Kram på er!

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

Elisabeth

19 juni 2010 19:51

Läsa e livet!
Särskilt om solens strålar lyser samtidigt.
Själv borde jag läsa Igelkottens elegnas men den boken e dryg. Så fylld av konstiga ord att jag bör ha ett lexikon i min hand smatidigt.
ha det gott.

Kram kram

 
Ingen bild

Jessica

19 juni 2010 21:10

Heja Oliver!! Bra jobbat!

Nu är skolan slut för i år, och "sommaren" är här, eller???... Själv jobbar jag 1 vecka till, sen semester.

Ja, dagen idag har gått i lugnt tempo. Inte gjort något egentligen. Slötittat på tv, mest för att det är kul att se hur fina alla är. Samt passat på lille "Dunder". Igår kväll kom han på att huset är större än bara hallen. Sedan dess rusar han omkring här som en galning, så fort han får komma ut. Full sula in under soffan (bra, för han lär väl städa lite där under åt mig). Får ju även passa på honom så han inte biter i sladdar och annat han inte ska bita i.... Det är värre passning än med ett litet barn. Just nu är han ute och susar omkring under sängen... Snart ska han få komma in i buren igen och lugna ner sig.

Blev lite orolig när "mor & far" har bett dig kolla mailen.... vet ju vad det har inneburit vid tidigare resa....... :-(

Gott att höra att ni tar det lugnt. Låter som en dröm. All den tid ni lägger tillsammans nu, har ni igen flerdubbelt sedan!

Kram!

 
Ingen bild

Lottie med familj

19 juni 2010 21:15

Tänk, imorgon kan jag ha det som ni! Tar med mig tre böcker till Spanien. Härligt. Hoppas ni får beslutet på tordag. Vi kanske kommer hem samtidigt, på söndag om en vecka. Ha det bra, alla!

Kram

 
Ingen bild

Maria

19 juni 2010 21:49

Jessica:
Skutti lever och har det kanon!

Lottie:
Vi är hemma absolut tidigast den 8:juli.

Kram

 
Ingen bild

MM

20 juni 2010 09:41

Hejja hejja!
Bra jobbat Oliver!
Bra jobbat Hugo!

Maria; Hur var Hyptnositören?
Själv läser jag " om det ska så konsta mig livet", en bok om en kvinna som tagit sig ur en sekt i Höör. Hon har tydligen varit på TV och berättat sin story. Ingen upplyftande läsning men ...
Vi var på bröllop i går... Kronprinsessan var så fin... Vi satt hemma hos svågerskan i Stockholm och tittade på TV sändningen. Kändes som om vi var lite lite lite närmare allting då! Daniel är grym. Han skötte sig skitbra!
Idag ska vi fika med kompisar. Imorogn fyller Rosa 3 år. Tänk vad snabbt tiden går...
Jag längtar efter att få prata med dig men snart är ni hemma....
KRAM

 
Ingen bild

Mor och Far.

20 juni 2010 12:06

Jag har full förståelse för din oro, Jessica!!! Vi har inte haft turen på vår vid tidigare passningar, så nu går man förbi buren varje morgon och kväll (när han sover) och kollar så att han andas! Värre än när man had egna små barn;-))


Här hemma väntar vi fortfarande på den riktiga sommaren - var är den?? Kanske i Colombia?

Kram till er alla från Hunnebostrand!

 
Ingen bild

Jessica

20 juni 2010 16:16

Hej "mor & far"!

Ha, ha....ja, det är inte lätt att ta hand om andras älsklingar.

Pratade med Maria innan de reste, och då pratade vi om försäkring för de små liven :-) Vi har nämligen "blivit med kanin" för 2 veckor sedan, och därför hamnade vi på ämnet försäkring.

Fick då ta del av tidigare "djur-passningar", och även Maria funderade över om kanske en försäkring vore lämplig :-)

Bättre att ta hand om barnbarn!! Snaart är de hemma igen!
/Jessica.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards