laVida

Alla inlägg under mars 2011

Av lavida - 9 mars 2011 09:41

Igår gick jag och tänkte på honom HELA dagen!

Det var nämligen exakt 7 år sedan vi befann oss på FANA i Colombia och tog emot   10 kg KÄRLEK!!

Denna underbara lilla stora kille 7 månader gammal.

Jag minns det som igår och han var sååå vacker, vårt andra underverk!

Hans goa lår!

Hans personlighet, den där lugna coola killen finns kvar även idag.


Idag är han en ståtlig kille på 7,5 år med stor glugg där snart två fina framtänder kommer att finnas.

Han älskar skolan och vill inte missa en dag.

Matte är han favoritämne.

Fotboll och innebandy tränar han och stormtrivs.


Han vet vad mamma vill ha.

När vi var på Kap Varde så åt vi frukost varje dag hos Faustino och Joana.

En morgon så kom Joana med kaffe till mig utan att jag behövt säga något...då puffar Oliver på mig och säger:

-Mamma, jag sa till Joana när jag kom att du nog vill ha kaffe till frukost idag.

  


Jag ser fram emot att få följa honom många år och få se vilken livsväg han väljer.

Det kommer att bli spännande.


Ha en bra dag:


Av lavida - 6 mars 2011 21:21

Så träffades vi i fredags.

Härligt!

Du var glad.

Beredd att gå vidare.

Skönt att se dig.

Du såg ut precis som vanligt, trots att "monstret" knackat på.

Hos dig hade det inget att hämta.


Man kan få en märklig tanke som att det skulle synas utanpå, och det vore ju faktiskt det bästa, för då skulle vi ju "se" det direkt.

Men du såg ut som min vän.

Som du alltid sett ut.

Vi pratade på om allt. Ditten och datten.

Men mest om LIVET.


DU hade en present till MIG.

För att JAG blivit mamma igen.

Tack!

  

Snart ses vi igen.

KRAM 


Av lavida - 6 mars 2011 17:45

Den här fick följa med mig hem ifrån en affär i fredags.

Jag bara ÄLSKAR!

  

Blir så lycklig när jag tittar på den.

Den förvarar mina sockerbitar.



Av lavida - 6 mars 2011 15:54

...skiner in genom fönstret på vår hustomte.

  

Idag vaknade jag tidigt då Simon kom och ville krypa ner som han brukar, det var bara det att Oliver oxå låg i min säng.

Jag gick helt enkelt upp och lade mig i Simons säng.

Hugo skulle iväg kl.08:00 för att spela innebandymatch, så Manuel och Simon körde honom.

Jag och Oliver blev hemma. Oliver har ju sovit över 15 timmar så han är ganska pigg idag. Skönt!

Var och hämtade ut hans medicin idag så nu skall han få Movicol 2 ggr om dagen i 2 veckor.


Jag packar...igen...

Imorgon åker jag och jobbar en vecka för att på fredag bara komma hem och byta väska för att åka igen.

Nu är kaffet slut, Hugo och Oskar skall ut och åka inlines. Dags att packa igen.

  


Av lavida - 5 mars 2011 21:45

Dagen började bra med underbart väder och vid frukost bestämmdes att jag, Hugo och Oliver skulle gå på bio. Vi ville se Trassel.

Sagt och gjort jag köpte biljetter på nätet och alla var nöjda.

Men.....Oliver såg inte riktigt nöjd, sa att han hade lite ont i magen + att han hostat endel de sista dagarna.

Sen gick det snabbt, jag frågade hur ont om 1 är nästan ingenting och 10 är JÄTTE ont.

Svar:8,9,10

Sen brast det och gråten kom.

Detta har hänt förr så vi tvekade inte. Manuel och Simon åkte med Oliver till Östra, jag och Hugo åkte in till stan för att titta på film.


Fyra timmar senare möts vi och Oliver har fått lavemang och ÄNTLIGEN blev det skickat en remiss till barnläkare så att vi kan få veta vad detta beror på.

Som sagt detta har hänt flera gånger, och en gång så blev han t.o.m inlagd över natten.


Nu ligger han  i vår säng sedan fyra timmar med hög feber.

Stackars.

Hoppas han känner sig bättre imorgon.


Har tittat på andra chansen.....tänk om alla fick en andra chans.


Kram


Av lavida - 4 mars 2011 22:40

Så hette kvällens djink, MUMS, SLURP!


Mer orkar jag inte skriva ikväll....får bli imorgon.

 Trött och förkyld så drar jag mig mot sängen...

Sov Gott!

Av lavida - 4 mars 2011 16:21

Ja..nu börjar det förberedas.

Idag är det jag och Oliver.

Lamm, choklad och ingefära är några av kvällens ingredienser.

Vad kan det bli?


Haft en härlig dag!


Återkommer senare ikväll för att stilla er nyfikenhet.


Ha en underbar fredag!

Av lavida - 3 mars 2011 22:28

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174290584

Karlstad zoologiska

Denna bok är på väg hem till mig.  

Skall bli rolig att läsa.

Jag gillar Hanna.

Lyssnar på henne varje morgon.

 

Men just nu läser jag:

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

 

Nu skall en lite lätt förkyld Maria gå till sängs.

God Natt!

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards