laVida

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Fingrarna i jorden.

Av lavida - 10 maj 2011 08:44

Det är så avkopplande!

Greja i trädgården.

Gräva.

Kratta.

Plantera.

Allt detta hjälper mig att rensa hjärnan.

Igår när jag kom hem efter jobbet så ville jag fixa klart mitt lilla projekt som jag på börjat i helgen. Fixa iordning mina pallkragar för plantering.


Jag,Hugo och Simon åkte till Blomsterlandet och köpte kogödsel och lite pplantor, bl.a nya tomatplantor eftersom mina gamla frös ihjäl förra veckan.

Sen planterades och såddes det hela kvällen.

Ja, man kunde vara ute länge och värmas av solens strålar.

Så skönt!


Idag fortsätter vi.


Men först skall jag och Simon ta en promenad till Wieselgrensplatsen för att hämta ut ett paket med.....

Fotografier!

Det var längesedan....några skall åka tll Colombia och några skall scrappas.

Ha det bäst!

Återkommer med kort på mina planteringar.




 
 
Lillasyster Linnea

Lillasyster Linnea

10 maj 2011 09:36

Håller med, trädgården rockar!
Vill gärna se lite bilder :) Hälsa barnen från moster.

Ha en härlig dag!
KRAM!

http://linneaeleonor.bloggerska.se

 
Ingen bild

lena m fam

11 maj 2011 09:43

Har faktískt varit lite flitig även om jag inte har rabatter m.m men har iaf flyttat eller delat mitt jordgubbsland så vi får se hur det går med detta???????? Var i V-land i helgen vilket var planerat sen ett tag men som vanligt så händer det saker som inte är med i beräkningarna, min bror blev överkörd utav en kran bil när han stod och bytte torkar blad inför besiktningen han skulle på kl 09.00 tjoff och allt blir bara kaos. Men, men som genom ett mirakel klarade han sig med ett klämt ben & höft. Ja varför skulle det bara gå smooth and nice i våra liv?????? Kram Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards