laVida

Alla inlägg under juli 2011

Av lavida - 18 juli 2011 22:10

Vilken grej!

Vilken upplevelse!

75 länder representerade!

Känns galet!

Och mitt i allt detta stora spelar Hugo med sitt Warta.

 Så goa killar. Kämpar på som bara den.


Jag ljuger om jag säger att jag trodde dom skulle ha en chans...men tänk vad fel jag hade, och ingen är gladare än jag!

Matchen mot Sarajevo var så spännande. Vilket tempo. Men våra killar kämpade på och matchen slutade 1-1.

Andra matchen spelades mot Dallas och det kämpades på lika bra men orken höll  inte hela vägen. Så till sist lyckades Dallas göra mål...

1-0 blev slutressultatet.

Imorgon är det en match som skall spelas och det är mot ett lag ifrån Peru.


Så spännande!

Hoppas vi ses vid plan 6 kl.12:00


Kram


Av lavida - 17 juli 2011 20:23

Olivers allra bästa vänner med familjer kom och hälsade på oss några dagar.

Underbara dagar!

Och vi alla vet att inget går upp mot riktigt bra kompisar.

  Oliver, Neo och Oskar

  

Av lavida - 17 juli 2011 17:18

Idag var det dags för Wartas p-00 att checka in.

Imorgon börjar det! Så spännande och kul.

  För er som vill komma och titta så står alla matchtider på:

www.ifwarta.se

Hoppas vi ses!

Kram

Av lavida - 16 juli 2011 22:50

Dikten jag läste till Simon.

Är det du 


Är der du, är det du , allra käraste barn,

som har kommit till sist ändå.

Om du kunde begripa, vad jag längtat,

men det kan du visst inte förstå.

Tänk att du skulle komma till sist

det vågar jag väl knappast tro,

fast det var då min enda beständiga dröm,

som aldrig kom till ro.


Kom och sätt dig hos mig lilla barn.

Får jag krama dig sakta ett slag?

Jag vill känna att du är mig nära,

jag vill höra dina andetag.

Tänk vad allting konstigt och krångligt

med ens har blivit lätt att förstå.

Hjärtans allra käraste barn,

så väl att du kom ändå.


  


( Harriet Löwenhjelm, 1887-1918 ) 

Av lavida - 16 juli 2011 22:26

Det var en helt magisk dag!

Tänk att drömmar slår in. Denna dag blev allt vi hade önskat oss.

Vädret var fantastiskt, precis som Oliver hade beställt.

Folkets Hus på Bohus-Malmön var fullt av människor som vi tycker om och älskar.

Saknade några av er underbara människor, men.... 


Vi började med att hissa flaggan för Simon.

  Sen började den lilla ceremonin som vi på alldeles egen hand "snickrat" ihop.

Manuel höll ett välkomst tal.

Vår underbare vän Nicke sjöng.

Jag läste en dikt.

 

Sen berättade vi om varför vi valde namnet Simon.

Oliver satte på Simon sitt halsband.

Hugo läste en dikt.

Oliver sjöng: Pippis sommarvisa

Till sist skålade vi och Simon sjöng: " Popular" av  Eric Saade

Gästerna jublade.

Vi bjöd på smörgås och tårta.

  Solen fortsatte att stråla och vi njöt.

Även våra gäster.

De flesta strosade till stranden för att bada och sola några timmar.

Några checkade in på pensionatet som låg brevid.

För det var verkligen så att 90% av gästerna sov över,

såg det som en chans till en liten semestertripp.

Eftermiddagen bjöd på allt!

Grill, gemenskap och massor av glädje.


Festen höll på långt in på kvällen och det var en mycket nöjd och lycklig familj som somnade på pensionatet.

TACK!!

Till alla er som var där och gjorde denna dag så magisk!

KRAM

  


Av lavida - 15 juli 2011 17:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 15 juli 2011 08:24

Idag regnar det på oss. Men det gör inget...Jag sitter i bilen för att köra Manuel till jobbet.Kvar i husvagnen ligger Hugo och kusin Melvin och sover.Oliver ligger i fam. Hellströms tält. Bästa kompisen Neo ligger brevid.Vilken vecka vi haft! Lycka!

Av lavida - 12 juli 2011 20:22

Har vi haft underbart kul!

En hel del vin och liknande drycker har slunkit ner...

Mycket god mat, bad i havet.....inte alla, nämner inga namn.

Men framför allt sååååå mycket skratt!!

UNDERBART!!

 

Idag åkte dom...

Berntsson seglade till Lysekil, Börjesons åkte till Tjörn.....det är så tomt.

Saknar er redan!


Men två nya familjer är på plats så det kanske blir ett glas vin ikväll, men tidigt i säng vill jag.


Vi  firade farmor Gunnel idag med att bjuda henne på Bella Gästis, så mysigt!

Efter så tog vi en promenad i Hunnebo och köpte glass.


Nu lite prat med goa familjer.

Återkommer med bilder.

Kram


Ovido - Quiz & Flashcards