laVida

Alla inlägg under november 2011

Av lavida - 17 november 2011 22:28

Idag satt jag i kafeterian på Sahlgrenska.

Några tårar rann ner för min kind....av lättnad.

Några veckor fulla med oro och rädsla var över.

Mammografi, ultraljud och tre nålstick i höger bröst.


Allt ser bra ut.

Bröst förändras.


"Knölen" upptäckte jag i slutet av september.

Många tårar har trillat.

Många tankar har gått igenom min hjärna.

Få positiva.


Men nu lever jag vidare och fortsätter drömma om hur jag kommer följa mina barn in i vuxenvärlden.

Ljuset har kommit tillbaka.


Livet ler mot mig, och jag ler tillbaka.  


Av lavida - 15 november 2011 22:12

 
Av lavida - 15 november 2011 22:03

Idag har jag fått gjort en hel del måsten.....tråkiga sådana.

Men som vanligt så är det fantastiskt skönt när det är gjort.

Flera kilo lättar ifrån axlarna.


Igår kom fönstrena på plats på andra våning.

Så fantastiskt fint det blev, precis som jag tänkt mig.


Fortsätter att röja runt här hemma.

Har redan en kartong full med porslin som jag rensat ut för att sälja på loppis.

Den 10 dec har vi bokat ett bord för att sälja massor av saker.

Skall bli spännande och se hur det går....


Det närmar sig torsdag, och jag längtar tills det är över.

Nu dags att lägga sig.

Oliver ligger redan.

Han passar på att ta Manuels säng när han inte är hemma.

Han gillar att ligga brevid mig.


Sov Gott!




Av lavida - 15 november 2011 08:23

Att känna doften av Simons hår.

Att höra hjärtljud från bebis i mage.

Att komma in på min mataffär och bästa butiksbiträdet ger mig ett presentkort på 300 kr.

Att läsa ett underbart brev ifrån vår speciella Hugo.

Att känna Oliver krypa ner under mitt täcke.

Att faktiskt kunna gå och lägga mig kl:21.

Att se allt mitt fina porslin.


Att varje dag är en ny dag!

Av lavida - 13 november 2011 20:27

En härlig blandning av nytta och nöje.

Vi fått röjt ordentligt här hemma i helgen, men det är fortfarande rörigt......

Rörigt på ett bra sätt! Saker börjar hitta sin plats. Skönt!

Imorgon kommer våra fönster, och med dom ljuset.

Spännande!


I lördags var vi på restaurang och firade Manuels födelsedag.

SILVIS, med palestinsk mat, MUMS! Det tyckte vi alla fem.

Efter åkte vi hem, sjöng och åt tårta, tittade på " Så mycket bättre"

Härlig kväll.


Idag två innebandy matcher och två vinster.

Fars Dags middag på IKEA, de ni! 


Nästa  vecka en viktig vecka för mig.

Två möten som är superviktiga för mig.


Speciellt ett av dem....behöver mycket positiv energi.

Så snälla ni, SKICKA HIT!!!! 


Ha det bäst alla!!


Av lavida - 11 november 2011 18:35

Veckan har verkligen varit allt!

Alla känslor har jag kännt.


Bra dagar och mindre bra dagar.

En av dom bättre var i onsdags då jag var och "luftade" plånboken på IKEA.

Åhhhh, va härligt!

Skulle köpa lite ljus........ja ni vet allihopa hur det slutar.

Skönt för själen var det iallafall.


Lite jobb har det blivit oxå.


Idag har jag och Manuel fixat här hemma.

Handtag, rullgardiner och soffa upp.

Ja, det händer saker och skall göra hela helgen.


Nu sitter jag och Simon och väntar på att övriga familjen skall komma hem ifrån träningar och städning av dagis.


Ikväll har alla fått bestämma vad de vill ha för mat.

Det blir pizza, Sushi och kebab!

Härligt!


Ha det bäst alla!

Kram

Av lavida - 9 november 2011 20:49

-Mamma.....jag vill leva nu, idag och för alltid!


Kan man det?

Typ bli 80 år och sen bli 2 år igen....

  

Av lavida - 8 november 2011 21:27

Har ju kännt mig lite hängig den sista veckan.

Finns endel orsaker till det...


Efter att ha läst min systers blogg idag så kännde jag:

.... visst är det nu som man skall ta fram de som man faktiskt kan längta efter med hösten då sommaren är som ljusast.


Försöka njuta av det som faktiskt finns nu.

Levande ljus.

Härlig klar luft.

Pyssla.


Dessa saker och ett helt "gäng" till skall nog hjälpa mig.


Tur att man har en så klok syster.  


Ovido - Quiz & Flashcards