laVida

Alla inlägg under januari 2011

Av lavida - 9 januari 2011 21:54

Ja nu är den långa sköna ledigheten snart slut.....men uj uj va gott vi har haft det! Verkligen försökt att ta det riktigt lugnt och inte stressa runt.

Tycker att vi lyckats riktigt bra!

Julen var supermysig och det nya året firade vi in med dunder och brak!

Vilken kväll/natt...

Femrätters middag med trevliga människor, både nya och gamla vänner.

En promenad hem vid halv fyra och en MYCKET seg dagen efter....men det var det VÄRT!!! Tack för att vi fick fira med ER!


Första veckan på året har vi gjort mest roliga saker som:

Hälsat på vänner.

Barnen har haft kompisar här.

Kört gokart.

Gått på bio.

Åkt skidor.

Varit på kalas.

Bjudit på middag.

Slappat.

Ja..alla har inte gjort alla sakerna men ändå, bra har vi haft det.


Jag har stickat färdigt mitt livs första strumpa, bara det.  


Igår städade vi bort julen, och det är ju skönt. Passade oxå på att dricka årets första glögg. Mmmmmm....Oliver älskar glögg.

Vi fick ett ryck och städade ur vinden lite, och till min stora förtjusning så har vi hämtat hem vår fina kökssoffa igen.

Nu står den här i vårt kök och pryder sin plats.

Ombyte förnöjer.


Idag var vi hemma hos fam.Berntsson som bjöd på fika. Mmmmm vi gillar fika, speciellt när det var årets första saffransbullar som serverades!

Simon fick med sig en fin spis med tillbehör hem, och redan vid middagen så fick han anvndning för den fina Labantallriken. Tack Melia och Malte!


Sen funderar jag på vad jag egentligen tycker om vår bokcirkels val den här gången......Rädd att flyga av Erica Jong.

Kanske blir det andra boken i mitt liv som jag bestämmer mig för att inte läsa ut.


Till sist, fredagens meny:

Caiphirinha

Prosciotto, brieost och oliv på pinne

Ungnstekt fransyska m.potatissallad och grönsallad.

Mango lr Chokladmousse


Värdparet var fantastiskt proffsiga, där varje rätt presenterades väldigt fint.

Oliver var väldigt imponerad av hur varmrätten var upplagd på tallriken och tyckte att det minsann var ett plus i kanten.


Februari månad är det jag och Oliver som ansvarar för kvällen, och vi är redan ganska överens om vad som skall bjudas.



Nä, kanske dags att knyta sig....även om vi är lediga i morgon oxå så ställer vi klockan på 08:00 för att värma upp lite inför tisdag då klockan ringer 06:30 igen.  



Av lavida - 8 januari 2011 15:54

...och det känns skönt. Nu kan vi det. Jag säger som min smarta syster:

- Julen känns sååååååå 2010!   

Av lavida - 7 januari 2011 22:27

Vem tror ni Oliver röstade på i kvällens Let`s dance?

Av lavida - 7 januari 2011 17:37

Vilken härlig dag det varit! 

Solen har strålat och vi med den.



Idag har vi bestämmt att köra igång med vår "fjedasdjink" igen, så mysigt!

Vad det betyder???

Jo, två familjemedlemmar ordnar kvällen för övriga. Det skall ingå:

* Djink

* Förrätt

* Varmrätt

* Dessert


Detta skall vi göra en fredag i månaden.


Först ut är Manuel och Hugo med stöttning av Simon.

Så mysigt och spännande!

Till desserten brukar vi titta på Let`s Dance, och det passar ju bra då det har premiär ikväll!

Vem vinner?

Vilka favoriter har ni?


Längtar redan!

Ha en underbar fredagskväll.  


Av lavida - 6 januari 2011 21:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 5 januari 2011 22:56

Idag har fina familjen Lynch varit här på middag.

Det är så kul att träffas! Trots att vi inte träffas JÄTTE ofta så är det som igår...det gillar jag!

 Okomplicerat.


KRAM

Av lavida - 5 januari 2011 13:39

        

Av lavida - 4 januari 2011 23:11

Tusen strålande solar

 

Helt fantastisk!

  

Ovido - Quiz & Flashcards