laVida

Alla inlägg under januari 2011

Av lavida - 18 januari 2011 22:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 17 januari 2011 22:46

Nu skall jag krypa ner i en renbäddad säng!

Finns inte mycket som slår känslan att krypa ner mellan rena lakan!


Sov gott!

Av lavida - 16 januari 2011 21:31

Dagen idag har gått i innebandyns tecken.

Kl 9 var det Hugo som skulle samlas och jag körde honom. Det har ju regnat endel här i Göteborg det senaste dygnet, så måmga pölar var det...STORA pölar! Våran bil var nog inte nöjd med det. För när jag lämnat av Hugo och följt honom in och sedan skulle hem och hämta övriga familjen som oxå ville se matchen, så startade inte bilen...*suck*

Ibland blir man bara såå trött1

Men det var bara att ringa hem och tala om att dom fick ta sig ner till hallen själva. Jag gick in och byggde sarg med en annan mamma.

 Bara att gilla läget!

  


Matchen var superspännande och killarna så grymma. Matchen slutade 3-3.

Sen var det bara att ta sig hemmed lånad bil och hjälpa Hugo att komma iväg på kalas, och sedan tillbaka till hallen för att titta på Olivers match mot Lerum.

Killarna börjar bli riktigt duktiga, men dom möter ju bara killar som är ett år äldre! Så idag vann Lerum med 7-3.

Ändå inga sura miner efter utan glädje över att ha få spelat en match till.


Ingen tandfe på besök natten som gick för Oliver ville titta lite på tanden innan den försvann...

Men nu står det ett glas med en liten framtand i vatten och väntar. Tycker mig höra små vingslag.....


Ang mitt lilla test så funkade det ju inte alls! Det finns nämligen ingen rad för att skriva mailadress på.....jag får klura vidare på hur det funkar.


Bilen?

Ja den står numera utanför en bilverkstad och "surar"! Hoppas den bara är just sur...och inget värre.

Imorgon ny vecka  och jag skall upp kl:06:00...jag är ju inte den morgonpiggasre precis....


Den rosa boken....tyvärr...jag kommer att dissa den som Hugo skulle sagt, jag menar...hur  många chanser skall en bok få??!




Av lavida - 15 januari 2011 22:10

Vill att ni hjälper mig att testa en sak......

Det skall tydligen gå att svara på era kommentarer så att det kommer till er direkt! Ni kan väl skriva i er mailadress på den raden så skall vi se om det funkar att svara så.

Lite roligare om man kan svara på kommentarer sådär direkt.


Nu blir det film!

Snabba Cash


Kram

Av lavida - 15 januari 2011 22:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 14 januari 2011 23:05

Idag har det faktiskt varit en jäkla skitdag!

Tur att kvällen blev bättre.


Blir nog sängen nu, och hopp om en härlig lördag!

God natt!

Av lavida - 13 januari 2011 22:37

Idag gjorde vi mos av blomkål..det var supergott! Ni måste prova.


Annars har allt kört igång igen och jag jobbar på och killarna går i skolan, tränar, läser läxor och leker.

Här hemma har det inte fikats på flera dagar och det går bättre och bättre, men på kvällarna är suget oooooolidligt!! Men istället så virkar och stickar jag som aldrig förr!

Imorgon mina vänner är det FREDAG!!!!

Det betyder mys och Let`s dance!!!

I LÖV!


Av lavida - 11 januari 2011 09:45

Sitter nu vid köksbordet och tar en kopp kaffe.

Vardagen är tillbaka.

Barnen har gått till skolan, Manuel är på ett möte och jag har fixat lite här hemma och tyckte att nu är det minsann dax för lite kaffe!

Vad jag fikar till??

Inget, Noll, Zero......hur kul är det??

Dom säger att det blir roligare om en vecka ungefär...ja ja det blir nog jättebra!


Hör att tvätten är färdig, men den får vänta lite.


Klockan ringde 06:39 i morse, jag var död!!

Barnen är så bra på morgonen, vilken tur!

Simon går upp direkt, fast han är den enda som inte behöver.

Hugo klär på sig och bäddar sängen, och sist så står Oliver här i köket och gnuggar ögonen.


Funderar lite på saker jag skall göra under året..... det blev inga löften iår.

Jag tänkte mig mer som ett tema... mitt tema för året kom till mig direkt:


2011 skall bli mitt " få tummen ur" år!  

Jag har några att dra ur vet jag......

Det blir spännande.


För familjens del så har vi faktiskt bokat en veckas skidåkning i Sälen, skall bli så kul! V.11 åker vi och tre familjer mot Hundfjället!

 Det är vår första skidresa tillsammans efter Manuels olycka, så det känns bra att vi åker allihopa.

Vi har även så smått börjat planera vår bilsemester som vi faktiskt skall ha i sommar. Målet är treriksröset, hoppsan! Planeringen är fortfarande i sin linda, men Hugo har fått till uppgift att kolla upp i skolan vad vi kan tänkas vilja se på vägen.....

Finalen kommer att bli i Leksand där vi skall fira midsommar med bästa familjen Björkstrand.

Självklart så kommer vi att spendera övriga sommaren så mycket vi orkar i vår husvagn.

Nu är det nog dags att ta hand om tvätten och lägga in en högre växel.

På schemat idag:

Tvätta golv

Damma

Jobba

och självklart ta hand om varandra!

Gör ni det med!

Kram och ha det bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards