laVida

Alla inlägg under oktober 2011

Av lavida - 11 oktober 2011 12:41

Man kan inte välja när och hur man skall dö.

Det enda man kan bestämma är hur man ska leva.


Ha en bra dag!


Av lavida - 10 oktober 2011 21:46

Nu ikväll låg Hugo och kollade Ensam mamma söker....

Det blev lite pussande där......

- Mamma det är ok med pussar. Men när det börjar använda tunga....det är då det blir riktigt äckligt!!!


Skall komma ihåg detta.   

Av lavida - 10 oktober 2011 21:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 10 oktober 2011 21:34

Ni som trodde att jag vill lätta mitt hjärta.

Glöm det!

Detta är något jag måste gå igenom själv......  



Den här lämnade vårt hem i helgen:

   Tre guldklimpar har legat i denna, och jag hoppas det blir fler.........


Så fin efter 11 år.

Simon längtar redan efter bebisen som skall ligga i den.


Ha det gott!

Av lavida - 9 oktober 2011 21:56

Idag har jag gjort TVÅ otroligt korkade saker som jag aldrig gjort förut.

Och det kommer ALDRIG att hända igen.


Ja ja....man är inte mer än människa.





























Av lavida - 9 oktober 2011 21:40

Igår så var det ju äntligen dags att träffas allihopa igen.

Senast vi träffades var ju på Örns i somras.

Tiden går snabbt.


Vi hade laddat för skaldjurstema.

Åhhhh....så gott!


  Markus hade fiskat upp hummrarna alldeles själv.

Han gratinerade dom i ungnen med nått gott uppepå....mmmmmmmmmmm..

Han hade kokat alla skaldjur själv.

Behöver jag säga att vi frossade.

Barnen kompletterade med hamburgare om skaldjur inte var deras favorit.


   Det var en fantastisk kväll.

Längesedan jag skrattade så mycket. Fixade helt klart några extra levnadsår igår.


Sen blir man ju inte ledsen när Sofia kommer in med en sådanhär:


 

Vi tackar så fantastiskt mycket för en härlig kväll, och ser redan fram emot nästa!


Kram

Av lavida - 8 oktober 2011 14:38

Härlig dag.

Började med jobb.

Hem till familjen och avslutade frukost tillsammans.

Pratade med illaluktande syster. Ja hon var ute igår och gjorde stan. Somnade i vår gästsäng vid fyra i morse. Mysigt att ha henne i huset.


En fotbollsmatch har vi hunnit med.

När vi kom hem så ville Hugo baka muffins. Han har precis fått hemkunskap på schemat. Han klarade det briljant! Nu luktar det underbart av chokladmuffins i hela huset.

Mycket snart kommer minst en av dom att ligga i min mage.


Börjar närma sig en dusch och sedan promenad till vänner och kräftor, krabbor och hummer.

 Åhhhhhh vad gott det skall bli!


Önskar er en härlig lördag!

Kram

Av lavida - 6 oktober 2011 22:07

.....gå och lägga mig men har fastnat i soffan.

Det är lätt att fastna här, speciellt om jag jobbat kväll.

Då behöver jag alltid mer tid för att komma ner i varv....


Imorgon är det fredag, veckans bästa dag.

Det blir jobb och efter det lite inköp i Saluhallen. Tänkte koka ihop något extra gott till fredagsmyset....en äpplepaj är beställd oxå.

Idol oxå...det är numera en del av fredagsmyset.

Åhhhh!

 HEJ FREDAG!! JAG ÄLSKAR DIG!


Skall försöka masa mig till duschen och sen sängen.....klockan ringer ju trots allt 06:40 imorgon.

Önska mig lycka till, det kan jag behöva.



Ovido - Quiz & Flashcards