laVida

Alla inlägg under oktober 2011

Av lavida - 6 oktober 2011 09:13

Simon kommer till oss på natten och kryper ner.

Det händer lite då och då...


Inatt kom han och smög ner under mitt täcke.

Nu för tiden vaknar jag knappt.

Jag bara lyfter på täcket i sömnen liksom....


Inatt så kände jag hans lilla hand klappa mig intensivt på kinden.

- Mamma.....mamma....Jag älskar dig!


Ha en bra dag alla!

Det kommer jag med all säkerhet att ha.

  

Av lavida - 4 oktober 2011 21:40

Underbart!

Höstmörkret kommer smygande och jag börjar tända levande ljus.


Men levande ljus höjer mest mysfaktorn och kan inte göra ett helt rum upplyst.

Därför blev jag extra glad i dag när vår bästa elekriker kom.

Han hade med sig en påse bullar.

-Det är ju kanelbullens dag! sa han.

Sen jobbade han på.

När han gick lös det i hela övervåningen.

Taklampor, spottar, fönsterlampor och t.om toan har en lampa som tänds.

Härligt!


Imorgon kommer han och gör det sista.


Helgen gick fort.

Städning, matcher, träningar, kräftskiva, cykelturer och ett kalas.


Nu är det tisdag och dagarna springer iväg.

Har faktiskt hunnit med att fika med en vän idag.

Imorgon bitti blir det promenad med kompis, lite städ hemma, jobb och sedan är det eftermiddag och då startar min andra "arbetsdag".

Den brukar hålla på till nio ungefär...


Ser fram emot helgen som är full med roliga saker.

Middag med vänner, kalas, matcher och vila.


Ha det gott!

Maria

Ovido - Quiz & Flashcards