laVida

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av lavida - 2 augusti 2011 08:22

Tisdag morgon och solen skiner utanför tältduken, det har den gjort mycket nu det sista.

Varit generös med sin värme och sina strålar.


Vaknade lite tidigare idag då Manuel håller på och fixar för en dyktur med kompisar idag. Han har ju äntligen två veckors semester nu.

Härligt att vara tillsammans allihopa.

Killarna och jag hämtade honom i söndagskväll i Vänersborg. Efter det till Göteborg för att tvätta, klippa gräset och bara fixa lite hemma.

Igår kl 18 så landade vi här i vårt lilla paradis igen. Kvällssolen var len.


Vi promenerade ner till havet för att ta oss ett kvällsdopp.

Jag badade oxå, kors i taket!

Det har faktiskt hänt många gånger att jag sänkt ner min varma lekamen i böljan den blå.

Oliver har ju blivit familjens nya fisk, så han och jag simmade till en flytbrygga.

Simon simmade i vattenbrynet.

Hugo hade hittat en ny klippa att hoppa ifrån så han ville att pappa skulle kolla så att allt var ok.

Det var det.

Manuel sa att den var HÖG!

Hugo hoppade med glädje flera gånger.

Manuel bet ihop och hoppade han oxå.


Sen blev det promenad hem och kvällsmat.


Äntligen har jag läst ut denna bok:

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.


Det har tagit lång tid med massor av olika skäl, så det känns som att jag inte gjorde den rättvis.

Den var bra och man hade ständigt ett leende på läpparna när man läste den.


Så nu får jag äntligen börja på denna bok som jag sett fram emot såååå länge.

ESKIL

Riddaren av syrenbersån.


Iår har vi haft mycket besök, och det är sååå kul!

Trevligt med små sms där det frågas om man vill ha sällskap.

Kom ett igår....sms alltså....så snart får vi nog gäster igen.

Härligt att fler har hittat hit och tycker som vi att det är ett litet paradis.


Nu börjar barnen att vakna så nu blir det dags för frukost och sedan en dag på pärlan med med Veronika och barnen. Lagom till lunch ansluter killarna och sen blir vi kvar så länge vi har lust!

Så härligt!

Önskar er alla en härlig sommardag.

Kram




Ovido - Quiz & Flashcards