laVida

Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Ljusglimtar.

Av lavida - 13 februari 2013 22:44

Det har varit lite deppigt här i bloggen. Livet ser ut så. Det är viktigt att inte bara susa fram och låtsas som att allt är bra när det inte är det. Saker och ting måste få ha sin gång.

Saken är den att det händer sjukt mycket runt omkring vår familj just nu.


Och  den mesta av tiden så är det gott att leva. Ljusglimtar finns varje dag.

Som idag när äldste sonen kom hem efter att varit på bio med kompisarna.

- Mamma det var en tjejfilm!!!

- Ehhh..va???

- När vi kom in i salongen var det baara tjejer och vi.....mamma vi var tvungna att gå ut.

- Men....såg ni inte filmen???

- Jo men vi var tvungna att andas lite och förbereda oss innan vi gick in igen...du fattar väl hur pinsamt det var??!

- Jo absolut förstår jag det....men vaddå tjejfilm??

- Thaa....du vet det var dans och ROMANTIK!!!


Till saken hör att igår kväll när killarna bestämmde vilken film dom skulle se så lät det:

- åhh den verkar cool..den måste vi se!! Verkar vara schysst musik..


Nu undrar ni vilken filmen var...den här.


En sak till.....mitt förslag var: Berättelsen om Pi.

Behöver jag säga att jag totaldissades?


Dagens upplevelse var min lunchdate med min syster.

Så mysigt.

Och hon tog mig till ett ställe som fick mig att dööööö.

Så häftigt!

Är det så att ni har en stark längtan till Thailand lr bara för en stund vill känna känslan av att vara där, så är detta " as good as it gets". Vansinngt cool ställe och god mat.

Moon Thai kitchen

www.moonthai.se


Nu dags för sömn, och det behöver jag massor!

Sov gott!



 
 
malin

malin

14 februari 2013 21:13

jorå, livet ser ut precis sådär... och det är ju bara att gilla läget - i ups and downs sweetie... <3 du vet att jag finns här? tycker att det där kaffet vi skulle ta börjar kallna alltför mycket nu :) ska vi kanske höras imorgon på dan?

http://mallafors.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards