laVida

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av lavida - 13 februari 2013 22:44

Det har varit lite deppigt här i bloggen. Livet ser ut så. Det är viktigt att inte bara susa fram och låtsas som att allt är bra när det inte är det. Saker och ting måste få ha sin gång.

Saken är den att det händer sjukt mycket runt omkring vår familj just nu.


Och  den mesta av tiden så är det gott att leva. Ljusglimtar finns varje dag.

Som idag när äldste sonen kom hem efter att varit på bio med kompisarna.

- Mamma det var en tjejfilm!!!

- Ehhh..va???

- När vi kom in i salongen var det baara tjejer och vi.....mamma vi var tvungna att gå ut.

- Men....såg ni inte filmen???

- Jo men vi var tvungna att andas lite och förbereda oss innan vi gick in igen...du fattar väl hur pinsamt det var??!

- Jo absolut förstår jag det....men vaddå tjejfilm??

- Thaa....du vet det var dans och ROMANTIK!!!


Till saken hör att igår kväll när killarna bestämmde vilken film dom skulle se så lät det:

- åhh den verkar cool..den måste vi se!! Verkar vara schysst musik..


Nu undrar ni vilken filmen var...den här.


En sak till.....mitt förslag var: Berättelsen om Pi.

Behöver jag säga att jag totaldissades?


Dagens upplevelse var min lunchdate med min syster.

Så mysigt.

Och hon tog mig till ett ställe som fick mig att dööööö.

Så häftigt!

Är det så att ni har en stark längtan till Thailand lr bara för en stund vill känna känslan av att vara där, så är detta " as good as it gets". Vansinngt cool ställe och god mat.

Moon Thai kitchen

www.moonthai.se


Nu dags för sömn, och det behöver jag massor!

Sov gott!



Av lavida - 13 februari 2013 18:20

Det har varit några nu. Sådana dagar när man kan sitta och stirra med tom blick....länge.
Beslut har fattats i mitt huvud. Steg två. Göra dom till verklighet. Ett steg som inte är helt lätt. Känner mig lite som i ett vakum. Måste ta mig ur detta. Sorgsenhet. Hjälp på vägen.
Har en plan.
Planen måste sättas i sjön. Livet måste gå vidare. Kanske på en ny väg. Min väg.

Ovido - Quiz & Flashcards