laVida

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av lavida - 27 januari 2013 12:06

En vecka hemma i ett hus med sjuka människor, det tär på humör och tålamod.
Så idag känner jag mig låg.
Ingen bra start på dagen. Vakna irriterad.

Alla som haft sjuka barn hemma vet hur det är. Man sover inte som en gud precis.
Vaknar på natten. Går ett varv och kollar så att alla andas och har det så bra det går.
Inatt när jag kom in i Olivers rum då hörde jag:
- Åh mamma jag låg precis och tänkte på dig.
Lite nässpray, fräscht vatten en kram.
Oliver är idag inne på sin femte feberdag.
Stackars!
Ringde sjukvårdsupplysningen och fick lite bra tips, men vi kunde avvakta med att åka in.
Nu ligger jag för att vila en timme.
På övervåningen tittar Simon och Oliver på Ice Age 3. Hugo tränar fotboll.
Måste ladda.
Planen är att jag skall åka bort och jobba nästa vecka.
Tagga, tagga, tagga!

Ovido - Quiz & Flashcards