laVida

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Sakta men säkert...

Av lavida - 15 augusti 2011 22:25

.....så närmar sig vardagen.

Svårt att komma ifrån, men ändå känns det skönt.

En kluven känsla.

Längtan efter rutiner och just vardagen, men oxå saknaden av långa slappa varma sommardagar.

Men just långa slappa varma sommardagar har det varit många iår, så just därför känns vardagen inte farlig.


   



Vi åkte hem idag, lite för att förbereda oss, snart börjar skolan.

Ordna lite här hemma.

Hemma är skönt.


Sommaren har varit fantastisk!

En av dom bättre på många år.

Mycket glädje och skratt. Precis det man behöver för att klara höst och vinter.

Men....kom ihåg...

ännu finns det många härliga sensommardagar kvar, och dom skall vi njuta av extra mycket!


Har börjat på en ny bok som jag tror är bra:

Sånt man bara säger

Hoppas på att kunna läsa många böcker resten av året.

Sköt om er och njut.

Glöm inte att stanna upp och ta ett djupt andetag.



 
 
ElisabethT

ElisabethT

16 augusti 2011 07:45

Den boken ligger i en hög här hemma, tillsammans med en hel del andra.
Vardagen är bra utan den skulle inte de gyllene dagarna märkas. Man behöver båda två .
Kram

http://www.kapverde.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards