laVida

Alla inlägg under augusti 2011

Av lavida - 18 augusti 2011 10:56

Fattar läget!

Efter att ha fått ETT hett tips om hur jag blir av med mina "vänner", som jag absolut kommer att nappa på.


Men ni övriga....ha ha ha!

Dom hänger hos er oxå!

Ni har samma problem som jag, skönt att inte vara ensam.


Latmasken har iallafall inte fått så mycket plats i soffan denna vecka.

Här har det röjts!

Två av tre pojkar Tomar sover i egna rum nu.


Hugos leende när han kröp ner i sin säng i sitt rum var helt obetalbar!

Vilken lycka, en egen säng och en dörr att stänga.


Oliver var alldeles sprittig igår när han skulle krypa ner i sin säng, såååå spännande. Så sov han oxå lääänge idag. Tror det är ett gott betyg!


Idag röjer jag vidare.

Jag bär, flyttar, dammsugar, dammar, målar och fixar om vartannat.

Så latmasken får allt hålla sig undan.


Jag har en plan för dom andra två " vännerna" oxå....hi hi hi dom kommer inte att gilla det.


Men jag kommer älska det...efter ett tag!

Ha det bäst!

Av lavida - 17 augusti 2011 11:06

Nu kan jag inte vara tyst längre.

Jag har hamnat i dåligt sällskap.

Det har pågått en längre period och nu vet jag inte hur jag vänligt men bestämt skall tacka för mig.


Jag kan ta det från början:

Jag har alltid dragits till Sockerbomben. Så trevlig att umgås med! Alltid mysigt och trevligt.

 Men vad man inte märker ifrån början är att bakom det mysiga goda finns en farlig tvist, Beroendet!

Sockerbomben vill umgås mer och mer och innan du vet ordet av det så träffas ni jämt!

Sockerbomben har flyttat in.

Hon lurar överallt.

Som om inte detta var nog.

Hon tar hit kompisar. Dom hänger här hela tiden!

Den värsta är:

Latmasken!

Han är hemsk! Suger sig fast, omöjlig

att bli av med.


Ja, vi har haft mycket kul tillsammans det skall jag inte förneka....men tyvärr...det måste ta slut.

Det var när jag upptäckte att även Kalaskulan smugit sig in i umgänget som jag kände att nu får det vara nog!


Snälla någon hjälp mig!

Hur blir jag av med dessa "vänner" ?


Sockerbomben hänger över mig hela tiden.

Latmasken ligger i min soffa hela dagarna.

Kalaskulan är som ett klister, förföljer mig vart jag än går.


HJÄLP!


Av lavida - 15 augusti 2011 22:25

.....så närmar sig vardagen.

Svårt att komma ifrån, men ändå känns det skönt.

En kluven känsla.

Längtan efter rutiner och just vardagen, men oxå saknaden av långa slappa varma sommardagar.

Men just långa slappa varma sommardagar har det varit många iår, så just därför känns vardagen inte farlig.


   



Vi åkte hem idag, lite för att förbereda oss, snart börjar skolan.

Ordna lite här hemma.

Hemma är skönt.


Sommaren har varit fantastisk!

En av dom bättre på många år.

Mycket glädje och skratt. Precis det man behöver för att klara höst och vinter.

Men....kom ihåg...

ännu finns det många härliga sensommardagar kvar, och dom skall vi njuta av extra mycket!


Har börjat på en ny bok som jag tror är bra:

Sånt man bara säger

Hoppas på att kunna läsa många böcker resten av året.

Sköt om er och njut.

Glöm inte att stanna upp och ta ett djupt andetag.



Av lavida - 14 augusti 2011 22:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av lavida - 14 augusti 2011 22:14

Firades som vanligt med pompa och den 11 augusti i Hunnebo hos mamma och pappa.

Men som sig bör så sjöngs det och öppnades presenter även på morgonen.

  En ny Blixten Mcqueen bil, Eric Saades nya CD och ett par nya fotbollsskor var presenter som födelsedagsbarnet fick.

Behöver jag tala om att han var mer än nöjd!

Eric Saade spelades HELA dagen och det är inte en överdrift...


Hem till mamma och pappa för att fixa kalas.

Oliver hade önskat sig ungsbakad lax med romsås och färskpotatis till mat, så det blev det. MUMS!


Det var en varm och skön dag.


Oliver tar emot sina gäster.

  Skönt att sitta ute en stund före maten.

    Någon tog sig ett dopp.

  Sen var det dags för mat och efter det tårta.

Och det är ju aldrig svårt att gissa vad Oliver vill ha för tårta.....

  .......Dajmtårta såklart!

 

En glad Oliver tackade för en bra födelsedag, och vi åkte hem till husvagnen igen.

Snart blir det kalas hemma i Göteborg och självklart längtar han till det oxå.

Kram

Av lavida - 12 augusti 2011 22:58

Så härligt att få njuta ännu en dag!

  Det märks att sommaren lider mot sitt slut....

Den här stranden har vi varit mycket på denna sommaren, och den är välbesökt kan man väl säga. Men idag var vi nästan ensamma...


Hugo har spenderat många timmar på denna trampolin i sommar.

  Han har blivit riktigt duktig.


Imorgon blir det nog auktion.


Igår firade vi ju Oliver hela dagen, berättar mer om det imorgon.

Kan bara säga att kvällen före hans födelsedag när jag skulle säga god natt så sa han:

- Mamma...detta är sista gången du säger god natt till en sjuåring.


  Återkommer med fler bilder.

Ha det bäst!

Av lavida - 10 augusti 2011 18:34

Jösses vad det slappas idag!

Har inte gjort annat....tror jag fortsätter med det.

  

Av lavida - 8 augusti 2011 22:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards