laVida

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Summering.

Av lavida - 12 februari 2012 21:33

Veckan började ganska bra, men jag insåg snabbt att det var svårt att få in träningspass, och det blev inte bättre..

Som tur är så hann vi fira våran 4-åring innan det gick riktigt åt skogen!

Nerbäddad och snorig med inställda kalas började vi helgen.

En pappa som befann sig i någon skog i Sverige. Helgen kunde börjat bättre.

Slö, hängig är bara två av mängder med ord som jag skulle kunna beskriva hur jag kännt mig.


Lördagen blev bättre framåt kvällen när pappan kom hem och fixade mat så att jag bara totalt kunde flumma in i drömmarnas värld..

Framför melodifestivalen blev det glass i skål som Oliver bestämmt. Det var ju faktiskt exakt 8 år sedan dom ringde och talade om att en väldigt speciell lillebror väntade på oss. Kom ihåg det som igår.

Hade precis satt mig i bilen efter ett uppdrag och hade kollegan i baksätet. Startade bilen och började köra. Lyssnade av min mobil där AC ville att jag skulle ringa upp. Tusan tänkte jag, säkert något strul med något papper.

Men icke! Jag höll på att köra av vägen, och kollegan utbrast efter samtalet:

- Maria, man kan säga att jag var med om din förlossning!

Så sant.


Idag söndag var kraften tillbaka. Vi har grejat. Jag och Mannen.

Jag och killarna fixade fika.

 

Kardemummakaka, en resa tillbaka till barndomen.


Denna vecka ingen träning.

Men imorgon ny vecka och nya tag. Fortfarande hostig och snuvig så skall jag koncentrera mig på en promenad om dagen, för att köra ett cykelpass på lördag.

Tror det blir lagom.

Avslutar den här goa dagen med ett favoritkort.

 

Ifrån någonstans i Sverige.

Önskar alla barn ett härligt sportlov!

 
 
malin

malin

13 februari 2012 22:02

hoppas att du MYCKET snart känner dig MYCKET bättre - kryakrya :) stor kram

http://mallafors.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavida - 28 april 2015 23:47


Han är VÅR alldeles egna 15 åring, den bästa! Var alltid den du är, underbar! ...

Av lavida - 25 februari 2015 16:04


Aldrig roligt att vara sjuk. Utmaningen är att inte hasta vidare för snabbt. Jag har blivit bättre på det. Tillåter mig att känna. Fundera. Det man kommer fram till är inte alltid roligt, men ofta ett steg framåt. Ser fram emot en ny resa i helg...

Av lavida - 25 december 2014 12:32


Julafton kom iår igen. Det blir alltid jul, oavsett.... Min var lite stressig men mer härlig! God fortsättning. ...

Av lavida - 29 augusti 2014 17:20


Mitt liv håller på att ändra riktning, och det är jag som styr skutan. Fortfarande väldigt overkligt. Men en sak vet jag.... det här blir en spännande resa, en resa jag drömt om lääänge. ...

Av lavida - 20 augusti 2014 11:51

Idag gick han iväg mot skolan. Vår yngsta prins. Dagistider är förbi och ett nytt kapitel i vårt liv börjar. Så nöjd och glad när du tog pappas hand och promenerade iväg imorse. Som du längtat! All lycka till dig. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards