laVida

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av lavida - 12 februari 2012 22:11

Så ledsamt, sorgligt.....

R.I.P

Av lavida - 12 februari 2012 21:33

Veckan började ganska bra, men jag insåg snabbt att det var svårt att få in träningspass, och det blev inte bättre..

Som tur är så hann vi fira våran 4-åring innan det gick riktigt åt skogen!

Nerbäddad och snorig med inställda kalas började vi helgen.

En pappa som befann sig i någon skog i Sverige. Helgen kunde börjat bättre.

Slö, hängig är bara två av mängder med ord som jag skulle kunna beskriva hur jag kännt mig.


Lördagen blev bättre framåt kvällen när pappan kom hem och fixade mat så att jag bara totalt kunde flumma in i drömmarnas värld..

Framför melodifestivalen blev det glass i skål som Oliver bestämmt. Det var ju faktiskt exakt 8 år sedan dom ringde och talade om att en väldigt speciell lillebror väntade på oss. Kom ihåg det som igår.

Hade precis satt mig i bilen efter ett uppdrag och hade kollegan i baksätet. Startade bilen och började köra. Lyssnade av min mobil där AC ville att jag skulle ringa upp. Tusan tänkte jag, säkert något strul med något papper.

Men icke! Jag höll på att köra av vägen, och kollegan utbrast efter samtalet:

- Maria, man kan säga att jag var med om din förlossning!

Så sant.


Idag söndag var kraften tillbaka. Vi har grejat. Jag och Mannen.

Jag och killarna fixade fika.

 

Kardemummakaka, en resa tillbaka till barndomen.


Denna vecka ingen träning.

Men imorgon ny vecka och nya tag. Fortfarande hostig och snuvig så skall jag koncentrera mig på en promenad om dagen, för att köra ett cykelpass på lördag.

Tror det blir lagom.

Avslutar den här goa dagen med ett favoritkort.

 

Ifrån någonstans i Sverige.

Önskar alla barn ett härligt sportlov!

Av lavida - 12 februari 2012 21:10


Helt klart en IDOL favorit.

Såg honom  på QX-galan.

Han kan han!

Av lavida - 12 februari 2012 08:16

Underbara morgon.

Var precis ute och hämtade in tidningen.

 Tittade på termometern, precis runt +-0. Skönt!


Fyllde på mat till våra små fågelvänner som är på besök varje dag. Börjar tro att det är samma individer som kommer tillbaka. En ny art var på besök i fredags: Grönsiska.

Suttit och tittat endel ut genom fönstret dom senaste dagarna. Så rofullt.

Dom brukar komma och äta ungefär samtidigt som vi sätter oss vid bordet. Både jag och Oliver tror att dom vill ha sällskap.


Dagen är ung och idag känner jag mig lite mer på G. Nu vänder det. Hostan är hemsk....men ändå.....jag kände kraft och lust att göra saker när jag vaknade. Tände ljuset på köksbordet och slog upp datorn. kände att jag bara ville tala om:

Vänner, jag tror det blir en underbar dag. Fånga den!

KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards